וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכנת יותר מאיראן": יהדות התורה וש"ס מחריפות את המאבק בממשלה

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 18:37

בהקלטה מכינוס סגור של ש"ס ויהדות התורה נשמעו ראשי המפלגות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן מתבטאים בחריפות נגד השרים. לדברי דרעי "המגמה של הממשלה היא להפריד דת ומדינה", ולפי ליצמן עתיד המדינה היהודית מונח על הכף. המפלגות החליטו על הקמת מטה מאבק משותף

בווידאו: הקלטה מתוך דיון סגור של ש"ס ויהדות התורה על צעדי הממשלה בנושאי דת ומדינה/עריכה: ליר שפיגלר

"מסוכן יותר מהגרעין האיראני", "מלחמה על כל הקופה", "לעשות את הדברים הכי קשים" ו"אינתיפאדה דמוקרטית", אלה חלק מהאמירות שנשמעו היום בכינוס משותף וסגור של סיעות ש"ס ויהדות התורה בכנסת שבו דנו במאבק משותף נגד צעדי הממשלה בנושאי דת ומדינה. בהקלטה מהכנס נשמעו ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן באמירות חריפות נגד חברי הממשלה.

יו"ר ש"ס, ח"כ דרעי טען כי הצעדים של הממשלה הנוכחית מסוכנים יותר מהגרעין האיראני: "כמי שהיה בקבינט המדיני ביטחוני הרבה שנים, וליווה את הנושא האיראני, אני אומר בוודאות, הצעדים של הממשלה לשינוי הזהות היהודית של המדינה, מסוכנים יותר מהגרעין האיראני. זה פירוד העם, מחלוקות אדירות ופירוק של עם ישראל. הם רצים בקצב מהיר, רוצים להספיק כמה שיותר וחייבים לעצור אותם".

כנס של יהדות התורה וש"ס 06 בדצמבר 2021. אשר מדינה, אתר רשמי
דרעי, גפני וליצמן בכינוס, היום/אתר רשמי, אשר מדינה
כנס של יהדות התורה וש"ס 06 בדצמבר 2021. אשר מדינה, אתר רשמי
כינוס המפלגות החרדיות, היום/אתר רשמי, אשר מדינה

לדברי דרעי, "המגמה שלהם היא להפריד דת ומדינה" והוא הוסיף כי במסגרת המאבק נגד המהלכים "צריכים לדבר על הדברים הכי מרחיקי לכת". דרעי מתח ביקורת על ח"כים מהסיעות החרדיות שמדברים עם חברי הקואליציה: "אדם שפגעו בו, מרגיש שהוא במלחמה על עצמו ועל הבית שלו, לא פוגש את אותו אחד שרוצח או רוצה להרוג אותו כאילו לא קרה דבר. לי זה מפריע. אנחנו לא נותנים להם מספיק את התחושה שצריכה להנתן. אני לא אומר שלום לאף אחד מהם. הם יזרקו את התפילין , ציצית והשבת, והם יחייכו לנו?".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר בישיבה כי "מתנהלת מלחמת תרבות במלוא עוזה", וטען כי "אסור שההיסטוריה תשפוט אותנו, שהצעדים האלה עברו לידנו והתנהגנו רגיל. לכן, לא לחשוש להגיד את המילים הכי קשות או לעשות את הדברים הכי קשים מול הדברים שהם הולכים לעשות לנו. צריכים להלחם בכל הכוח, להוריד כפפות. זה מלחמה בין חיים ומוות היהודיים, האם אנחנו מאפשרים לחיות כאן חיים יהודים, כן או לא?".

כנס של יהדות התורה וש"ס 06 בדצמבר 2021. אשר מדינה, אתר רשמי
כינוס המפלגות החרדיות, היום/אתר רשמי, אשר מדינה

גפני טען כי בבתי הספר החילונים לומדים על "חגים מוסלמים ונוצרים ומפסיקים ללמוד תנ"ך או כל דבר יהודי". כל חברי-הכנסת במפלגות העלו הצעות שונות במאבק נגד הממשלה. ח"כ אורי מקלב אמר כי יש לאחד את כל הקהלים במאבק זה ולא מדובר ב"מאבק חרדי נטו". ח"כ ישראל אייכלר הציע לעשות "אינתיפאדה דמוקרטית" שבמסגרתה יש "לפוצץ כל דיון שעוסק בנושאי דת ומדינה כי מלחמת דת זאת מלחמת דת, קודם כל בכנסת".

בהודעה משותפת שפורסמה של שתי הסיעות נכתב כי "על דעת הסיעות הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף שכותרתו 'לא להרס המדינה היהודית' בו יהיו חברים נציגים משתי הסיעות, ובתאום מלא עם הציונות הדתית והליכוד". בהודעה הוסיפו כי "המטה יפעל לגיוס כלל הכוחות האמוניים למאבק ציבורי רחב היקף שישמיע את זעקת העם היהודי בארץ ובתפוצות ויעמוד כגוש אחד כנגד החורבן הגדול של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully