וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על בנייה במזרח ירושלים: "נדאג שהנושא לא יהפוך לעימות עם הממשל האמריקני"

שר החוץ התייחס לקידום תוכנית הבנייה בעטרות ואמר כי "נטפל בזה כמו שאנחנו מטפלים בכל נושא אחר, בקונצנזוס מלא. זה יטופל ברמת מדינה". ליברמן: "גם ארה"ב מבינה שהכול מתנהל בהתאם לחוק". גנץ על הפיגוע: "מי שינסה אותנו - ייפגע".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) לקידום תוכנית הבנייה בעטרות שבמזרח ירושלים ואמר כי "את המדיניות של ממשלת ישראל לגבי הבנייה תקבע ממשלת ישראל. נטפל בזה כמו שאנחנו מטפלים בכל נושא אחר, כולנו ביחד ובקונצנזוס מלא. זה יטופל ברמת מדינה. זה תהליך, נדאג לכך שזה לא יהפוך לעימות עם הממשל האמריקני".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לנושא ואמר כי "עטרות היא חלק אינטגרלי מהשטח המוניציפלי של ירושלים. ההנחיות הן של היועמ"ש ואסור להתערב בהליך התכנון והבנייה, ואנחנו פועלים בהתאם לחוק. גם הממשל האמריקאי מבין שהכול מתנהל בהתאם לחוק. אני לא חושב שהדרג הפוליטי יכול להתערב בהליך כזה, כמו שאף אחד לא מצפה שהממשל באמריקה יתערב בהליך חוקתי בארה"ב".

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ אמר כי "אנחנו מגבירים את הערנות והדריכות בכלל המעברים. אנחנו נחושים לפעול מול הטרור בכל מקום ובכל שעה. מי שינסה אותנו - ייפגע". את הדברים אמר במהלך ישיבת סיעת כחול לבן, לאחר שהלילה מאבטח נפצע קשה בפיגוע דריסה, שהיה הפיגוע החמישי בפחות משלושה שבועות.

גם לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו למצב הביטחוני המתוח ואמר כי "כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על חיי האזרחים, ויגנו על עצמם".

לפיד גיבה את לוחמי מג"ב שירו במחבל בירושלים ואמר כי "לוחמי צה"ל ומג"ב והמאבטחים במחסומים וברחובות, צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא. האירועים האלה הם לא סטריליים, הלוחמים צריכים להגיב תוך שניות, במקום שבו יש סכנה לחייהם. מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה בעקבות סדרת הפיגועים והפנה כלפיה אצבע מאשימה. "כפי שהזהרנו, בגלל חולשת הממשלה אנו עדים לעלייה במספר פעולות הטרור ובמקרים של ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. כשהם רואים את החולשה הזאת, הם מרימים ראש", אמר נתניהו.

"לא רק הם רואים את החולשה, גם איראן רואה אותה. גם הקהילה הבינלאומית רואה את החולשה הזאת. הם פשוט מצפצפים על הממשלה הזאת", הוסיף נתניהו. "מעצמות העולם יודעות שבישראל מכהנת ממשלה חלשה, מבולבלת וחסרת אונים. המאבק באיראן לא קיים היום. ההסכם היחיד שניתן לקבלו הוא הסכם שמפרק את היכולות הגרעיניות של איראן. בהיעדר הסכם כזה, ישראל צריכה להיות מוכנה לפעול עצמאית מול איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully