וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקת הקמפיין לנשיאות: איש הימין הקיצוני הצרפתי זמור הותקף על ידי מפגין

המפגין ניסה לחנוק את המועמד, שהכריז בשבוע שעבר על שאיפתו להדיח את מקרון, וגרם לו פצעים קלים. גם מפגיני שמאל שמחו במקום נגד גזענות הותקפו, וצוות טלוויזיה אולץ להתפנות מהמקום. ביום שבת תועד זמור עושה אצבע משולשת לעוברת אורח במארסיי, בתגובה למחווה דומה

בווידאו: אריק זמור העיתונאי היהודי הימני קיצוני שמצליח לאתגר את הנשיא מקרון/צילום: רויטרס

מפגין זינק על אריק זמור, איש הימין הקיצוני היהודי שהכריז בשבוע שעבר על מועמדותו לנשיאות צרפת, וניסה לחנוק אותו בעצרת הראשונה שקיים - כך עולה מסרטון שהופץ ברשת. המפגין נעצר זמן קצר לאחר מכן. לפי הדיווחים, זמור סבל מפצעים קלים בעקבות התקרית.

זמור, בן ה-63, טיפח קהל תומכים שמרני בזכות תפיסת עולם לאומנית אדוקה המתנגדת להגירה, וכזו שרואה את צרפת כחברה תחת מצור של השפעות זרות, מוסלמיות ואחרות. חלק מהדברים שאמר הובילו להרשעות ולקנסות בגין דברי שטנה - בשנת 2011, הוא כינה את המהגרים המוסלמים "פולשים" וב-2016 הוא אמר שרוב סוחרי הסמים הם ערבים או אפריקנים. הוא הרגיז גם יהודים רבים במדינה לאחר שהטיל ספק בחפותו של אלפרד דרייפוס, ואמר ב-CNews שאם לישראל יש נשק גרעיני, אין למנוע מאיראן נשק גרעיני.

התקיפה האלימה התרחשה בעצרת שהשיקה את הקמפיין של זמור, בפרבר של פריז, בנוכחות אלפי תומכים, לצד קבוצת מפגיני-נגד. לפי הדיווח בגארדיאן, הנוכחים הריעו לקריאותיו של זמור לצמצם את ההגירה ושרקו שריקות בוז בכל פעם שעלה שמו של הנשיא עמנואל מקרון, אותו מקווה זמור להדיח מתפקידו. לפי הסקרים האחרונים, זמור אינו עובר את הסיבוב הראשון, ומצביעי הימין הקיצוני מעדיפים על פניו את מארין לה פן.

על פי דיווחים, בעצרת הותקפו גם פעילים נגד גזענות, שמחו מולה, ואף צוות צילום של ערוץ טלוויזיה נאלץ להתפנות על ידי המאבטחיטם, מחשש שהמפגינים יפגעו בו.

ביום שבת תועד זמור עושה אצבע משולשת לעוברת אורח במארסיי, בתגובה לכך שעשתה לו מחווה דומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully