וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהו בשוגג כמורדים: כוחות הביטחון בהודו הרגו 13 איש בצפון-מזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 5:18

האירוע החל לאחר שחיילים פתחו באש והרגו שישה פועלים ששבו מעבודתם במדינת נגלנד, ונקלעו למארב שהציב הצבא נגד מורדים באזור. מאוחר יותר הגיעו בני משפחותיהם הזועמים, והתעמתו עם החיילים, שירו והרגו שבעה מהם. במדינה הובטח לקיים חקירה ש"תבטיח צדק למשפחות השכולות"

חיילים בצבא הודו הרגו 13 אזרחים בכפר אוטינג שבצפון-מזרח המדינה, ליד הגבול עם מיאנמר - כך נמסר אמש (ראשון) מהמשטרה המקומית.

על פי ההודעה שנמסרה, כוחות הצבא ירו לעבר משאית שבה נסעו שישה פועלים ששבו לבתיהם מעבודתם במחוז מון שבמדינת נגלנד בשבת בצהריים. לדברי הצבא, במקום הוצב מארב שיועד למורדים. כתוצאה מהירי, נהרגו כל השישה. מאוחר יותר, בני משפחותיהם של הפועלים, שחיפשו אחריהם ומצאו את גופותיהם, התעמתו עם הצבא, והוא בתגובה ירה לעברם והרג שבעה אזרחים נוספים.

"המצב באזור מתוח ביותר נכון לעכשיו", דיווח שוטר במשטרת נגלנד, סנדיפ מ. טמגאדג', לסוכנות הידיעות AFP. הוא הוסיף כי תשעה אזרחים נוספים שנפצעו בתקרית השנייה פונו לבתי החולים המקומיים.

הצבא מסר שחייל אחד נהרג במהלך העימות, ונוספים נפצעו. עוד נמסר כי החיילים פעלו בהתבסס על "מודיעין מהימן", לפיו מורדים פעלו באזור, וכי המארב הוצב שם כדי לעצור אותם. "הסיבה לאובדן החיים המצער נחקרת ברמה הגבוהה ביותר ופעולות הולמות ינקטו על פי חוק".

חייל צבא הודו שומר במחנה ליד בירת מדינת נגלנד שבצפון מזרח הודו, לאחר שהצבא ירה ב-13 אזרחים במארב שעשה למורדים. 5 בדצמבר 2021. AP
חיילים של צבא הודו שומרים במחנה ליד בירת מדינת נגלנד, אמש/AP

בעקבות התקרית הקטלנית, בכיר בממשל נגלנד, נייפיו ריו, ביקש להרגיע את הרוחות והורה לפתוח בחקירת האירוע. "התקרית המצערת שהובילה להרג של אזרחים במון ראויה לגינוי", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בכירים בממשלה, במשטרה ובצבא הגיעו לאזור לצורך חקירת האירוע, ושר הפנים של המדינה, אמית שאה, הביע את צערו עליו ואמר כי חקירת המדינה "תבטיח צדק למשפחות השכולות". מאוחר יותר פרסמה הממשלה שתעביר פיצוי ראשוני של כ-6,600 דולר לכל אחת מהמשפחות של האזרחים ההרוגים.

ביום ראשון נערכה צעדה לזכר הקורבנות בקוהימה, בירת נגלנד, כשברקע נשמעו דיווחים על מקרי אלימות מעטים בחלקים שונים במדינה המתוחה. טקס הלוויה להרוגים יתקיים מאוחר יותר במהלך יום שני.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully