וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של נכה צה"ל ששם קץ לחייו נגד אגף השיקום במשרד הביטחון: "תקעו לו סכין בלב"

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 21:44

סיגלית, אחותו של איציק חן, תוקפת בריאיון לוואלה! את הטיפול באחיה לאורך השנים: "מה שהוא לא עשה בשביל צה"ל, זה לא מספיק לקצין התגמולים. איזה שיקום יש פה? הפוסט טראומתיים מתאבדים אחד אחרי השני. המדינה נלחמת בלוחמיה". עוד ספדה לאחיה: "היה בחור מדהים, גאון"

בווידאו: משמרת מחאה של נכי צהל/רוני כנפו, אמיר בוחבוט, רובי קסטרו

אחותו של יצחק חן, נכה צה"ל ששם הבוקר (ראשון) קץ לחייו, תוקפת הערב את אגף שיקום נכים במשרד הביטחון. "חייבים להילחם באגף", אמרה סיגלית בריאיון לוואלה!. "הם תקעו את הסכין בלב שלו".

סיגלית סיפרה כי אחיה איציק נפצע במהלך שירותו בצניחה לילית. בהמשך, שירת בשכם שם חברו נרצח בסמוך אליו. לאחר מכן, שירת בלבנון, שם בין היתר פינה לוחמים ממוצב בופור. "מה הוא לא עשה עבור צה"ל, זה לא מספיק לקצין תגמולים. אבל מי שנעקץ מדבורה זה בסדר. נגמור את השבעה על אחי ונפתח במלחמה, השמיים ייפתחו", תוקפת סיגלית.

"זה אגף שיקום? איזה שיקום יש פה? הפוסט טראומתיים מתאבדים אחד אחרי השני", אומרת סיגלית. "איך אתם יושבים בשקט על זה? למה אתם לא מתעוררים? הם הולכים אחד אחרי השני, כמו נמלים. כמו שהלכו לשדה הקרב אחד אחרי השני, ככה הם מתאבדים".

יצחק חן נכה צה"ל ששם קץ לחייו. באדיבות המשפחה
"תקעו לו סכין בגב", איציק חן/באדיבות המשפחה

"איציק היה בחור מדהים", ספדה אחותו. "הוא סיים בית ספר לאומנויות בירושלים, צייר מדהים שעשה תערוכות. הוא כתב ספר בגיל 18, בחור גאון". "הוא הלך ללמוד רפואה אחרי הצבא, אבל הפוסט טראומה רדפה אחריו ולא טיפלו בו, הוא רצה טיפול במסגרת לוחמים", מספרת סיגלית, שזועמת על אגף השיקום: "הייתם נותנים לו טיפול, יכלו לשקם אותו. הוא יכל היום לצמוח ולהיות פאר. המדינה נלחמת בלוחמים שהיא שולחת. איבדתי את היקר לי מכול, הוא האח היחיד שלי".

עוד סיפרה אחותו של חן על המאבק הממושך של המשפחה באגף השיקום עבור אחיה. "איציק נלחם למעלה מעשרים שנה, הוא לא יכל לתפקד, הוא היה חי-מת", אמרה סיגלית. "משהו חולה במערכת. פתאום נלחמו בנו, הם גייסו את כל התותחים שלהם. אתה רואה איך המערכת סוגרת, הרופאים, השופטים, הפרקליטות, אנחנו בורג קטן. מנגנון שחבר כמו ארגון פשע נגדנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת נכי צה"ל ומלווי נכי צה"ל - לא משאירים פצועים מאחור, מול משרד האוצר, ירושלים 5 במאי 2021. ראובן קסטרו
"המדינה נלחמת בלוחמים שהיא שולחת", הפגנת נכי צה"ל/ראובן קסטרו

חן, נכה צה"ל בן 48, נמצא הבוקר ללא רוח חיים בביתו בירושלים. חן היה מוכר כנכה בעקבות פציעה פיזית במהלך שירותו, אך לא קיבל הכרה כנפגע פוסט טראומה. הוא התגייס בשנת 1991, ושנה לאחר מכן נחבל בגבו בתאונת צניחה, והוכר כנכה צה"ל עם 21% נכות.

לאחר השחרור הוא ניהל אורח חיים נורמטיבי ולמד רפואה שלוש שנים. אלא, ששש שנים אחרי השחרור התפרצה אצלו מחלה. הוא תבע להכיר במחלה, אך בית משפט השלום דחה את תביעתו. לאחר מכן ערער על ההחלוה, אך המחוזי לא קיבל את הערעור. הוא קיבל מביטוח לאומי את הטיפול, אך לא ממשרד הביטחון. עם זאת, המשיך לקבל ממנו הכרה.

ארגון נכי צה"ל פרסם בעקבות המקרה הודעה שבה נאמר: "אנחנו כואבים והמומים בעקבות התאבדותו של נכה צה"ל יצחק. זה בדיוק מה שאנו זועקים כל הזמן: ישנם נכי צה"ל שמחכים להכרה בנכותם במשך שנים, נופלים בין הכיסאות בזמן החולף ואינם זוכים לטיפול ראוי".

משרד הביטחון מסר כי הוא "משתתף בצערה העמוק של המשפחה ובוחן את נסיבות האירוע". בתגובה נאמר עוד: "מבירור ראשוני עולה כי הרקע למעשה אינו קשור לפוסט טראומה אלא למחלה אחרת שלא ניתן לפרט אודותיה מטעמים של סודיות רפואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully