וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור לשעבר בוב דול, שהתמודד על נשיאות ארה"ב, מת בגיל 98

דול היה מהדמויות הבולטות ביותר במפלגה הרפובליקנית במשך קרוב לחצי מאה, והוא סבל בשנה האחרונה מסרטן ריאות. הוא הפסיד לקלינטון ב-1996, והתמודד גם על תפקיד סגן הנשיא לצד פורד ב-1976

בוב דול, יוני 2016. AP
סיפור הצלחה אמריקני קלאסי. בוב דול/AP

הסנאטור הרפובליקני לשעבר בוב דול, שהתמודד על נשיאות ארצות הברית, מת בגיל 98 ממחלת הסרטן - כך הודיעה היום (ראשון) הקרן המשפחתית על שם קרן דול, רעייתו. דול, שכיהן כסנאטור מטעם מדינת קנזס מ-1969 עד 1996, היה המועמד הרפובליקני בבחירות ב-1996 שבהן הפסיד לביל קלינטון.

דול, שהתגבר על פציעה קשה ממלחמת העולם השנייה, הודיע ​​בפברואר כי הוא אובחן כחולה בסרטן ריאות מתקדם ויתחיל בטיפול. "בלב כבד אנו מודיעים שהסנאטור רוברט ג'וזף דול מת מוקדם הבוקר", מסרה הקרן על שם אשתו, שהייתה סנאטורית בעצמה, בהצהרה בטוויטר. "הוא שירת את ארצות הברית של אמריקה בנאמנות במשך 79 שנים". בעקבות מותו, הדגלים בגבעת הקפיטול הורדו לחצי התורן.

דול, שהיה ידוע בשנינותו ונהג להתייחס לעצמו בגוף שלישי, עבר מסע אמריקני קלאסי. הוא שרד את העוני של תקופת השפל הגדול של שנות ה-30, לחם בשדות הקרב של מלחמת העולם השנייה והגיע עד לצמרת השלטון. בנוסף לשאיפתו לזכות בנשיאות - הוא התמודד פעמיים נוספות בפריימריז הרפובליקניים אך הפסיד - הוא עזר לגבש את סדר היום החקיקתי של הנשיא רונלד רייגן כמנהיג הרוב בסנאט בשנות ה-80 והוביל חקיקה חשובה משלו.

בוב דול לצידו של ביל קילנטון בהרטפורד, קונטיקט, 6 באוקטובר 1997. רויטרס
ניסה לזכות בנשיאות שלוש פעמים. דול וקלינטון אחרי העימות הנשיאותי הראשון ביניהם, 1996/רויטרס

כפצוע מלחמה, דול השקיע מאמצים רבים בשיפור תנאיהם של יוצאי צבא. הוא גם עזר לקדם את החוק להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים, אף שזה אפשר לנשיא לדחות את ישומו למשך חצי שנה בכל פעם - עד שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ מימש אותו.

הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, שכיהן במקביל אליו בסנאט במשך תקופה ארוכה, ספד לדול. "אף שלעתים קרובות לא היו בינינו הסכמות, הוא מעולם לא היסס לעבוד יחד עמי או עם חברי המפלגה הדמוקרטית האחרים כשהנושא היה חשוב לו", מסר הנשיא הדמוקרטי בהצהרה, על רקע העלך הרוח המפולג בקונגרס כיום.

טראמפ, שזכה בתחילת דרכו לתמיכת דול עד שהחל לטעון שהבחירות נגנבו ממנו, כינה אותו "גיבור מלחמה אמריקני" שחיזק את המפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully