וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: 13 הרוגים וכמאה פצועים בהתפרצות הר הגעש סמרו

5.12.2021 / 7:49

ההר, שגובהו יותר מ-3,600 מטר, החל לפלוט אפר ועננים חמים וכיסה כפרים סמוכים. יותר מ-900 איש חולצו מהאזור, אך הרשויות עצרו את מבצע החילוץ בשל התנאים הקשים. אינדונזיה, היושבת על "טבעת האש הפסיפית", היא אחד האזורים הפעילים ביותר מבחינה געשית בעולם

אינדונזיה: התפרצות הר הגעש סמרו/רשתות חברתיות

לפחות 13 בני אדם נהרגו בהתפרצות של הר הגעש סמרו באינדונזיה, ועוד קרוב למאה איש נוספים נפצעו, רובם מכוויות - כך אמרו הבוקר (ראשון) הרשויות באי ג'אווה, לאחר לילה שבו חולצו בבטחה עשרה לכודים.

סמרו, ההר הגבוה ביותר באי המאוכלס ביותר באינדונזיה, החל לפלוט אתמול אפר, שהשחיר את שמיהם של כפרים סמוכים שתושביהם נמלטו מבתיהם. הרשויות אמרו כי ההתפרצות גרמה נזק לגשר מרכזי באזור והרסה מבנים. 902 תושבים פונו ביממה האחרונה מבתיהם.

גורם רשמי בסוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה אמר לערוץ חדשות מקומי כי פינוי התושבים נעצר בשל עננים חמים. גורם מקומי אחר כי על המאמצים מקשים גם סלעים כבדים ומשקעים געשיים לוהטים המגבילים את התנועה. משרד התחבורה של אינדונזיה אמר היום כי ההתפרצות לא גרמה לשיבושים בטיסות, אם כי הטייסים נדרשים להיזהר מהאפר הוולקני.

התפרצות הר הגעש סמרו שבאי ג'אווה, אינדונזיה, 5 בדצמבר 2021. רויטרס
בפעם האחרונה שהתפרץ בינואר לא היו נפגעים. הר הגעש סמרו, היום/רויטרס
כפר מכוסה אפר אחרי התפרצות הר הגעש סמרו שבאי ג'אווה, אינדונזיה, 5 בדצמבר 2021. רויטרס
כפר הסמוך להר הגעש שכוסה באפר בעקבות ההתפרצות/רויטרס
טייס מסוק סוקר את התפרצות הר הגעש סמרו שבאי ג'אווה, אינדונזיה, 5 בדצמבר 2021. רויטרס
טייסים נקראו להגביר ערנות בשמי האזור/רויטרס

סמרו, שגובהו יותר מ-3,600 מטר, הוא אחד מכמעט 130 הרי הגעש הפעילים של אינדונזיה. הוא התפרץ גם בינואר האחרון, אך מבלי לגרום לנפגעים.

אינדונזיה משתרעת על "טבעת האש הפסיפית", אזור פעיל מאוד מבחינה געשית, שבו הלוחות הטקטוניים של כדור הארץ נפגשים ויוצרים מספר רב של רעידות אדמה והרי געש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully