וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: ארה"ב מחויבת למנוע מאיראן נשק גרעיני; בנט: לא מתמודדים עם בריונות בעזרת הטבות

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 15:02

לאחר שסבב שיחות הגרעין הראשון הסתיים, ראש הממשלה פרסם מסר תקיף: "מתבקש להעמיד את איראן במקום, למערב יש כלים לעשות זאת. אסור להיכנע לסחטנות". מנגד, שר הביטחון העביר מסר מפייס: "חולקים עם ארצות הברית ערכים משותפים, אין לנו בת ברית טובה ממנה"

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שישי) לשיחות הגרעין, עם תום סבב השיחות הראשון, ופרסם מסר תקיף: "אמרתי לידידנו שאיראן מבצעת סחטנות גרעינית, ואסור להיכנע לזה".

"איראן מפרה את כל הכללים וכבר באפריל השנה החלה להעשיר אורניום בדרגה גבוהה מאוד של 60%", הוסיף ראש הממשלה. "הדבר המתבקש הוא להעמיד אותה במקום, ולמערב יש בהחלט כלים לעשות זאת, וודאי לא לתת לה עוד ועוד הטבות על מנת שתואיל לעצור - ככה לא מתמודדים עם בריונות."

עוד הוסיף בנט כי "מול מהלכים כוחניים כאלה, יש לפעול בנחישות ובמהירות באמצעים כלכליים, מדיניים ואחרים על מנת להבהיר שלא נסבול זאת. לא ננוח ולא נשקוט על מנת למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית".

מנגד, שר הביטחון בני גנץ, שיבקר בארצות הברית בשבוע הבא, העביר דווקא מסר מפייס וכתב כי "אני בטוח שארצות הברית מחויבת להבטחתה שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני - זהו אינטרס עולמי, אזורי וישראלי".

"ארה"ב וישראל חולקות ערכים משותפים ואינטרסים זהים - כך היה וכך ימשיך להיות", כתב שר הביטחון. "בניגוד לכל מיני פרסומים, אני מבקש להדגיש שאין לישראל משענת אסטרטגית ובת ברית חשובה וטובה מארצות הברית והיחסים שלנו עם האמריקאים ימשיכו להתחזק, ושיתוף הפעולה הצבאי, המודיעיני והביטחוני הולך ומעמיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully