וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הדרך של "ילד הפלא": קנצלר אוסטריה לשעבר קורץ פורש מהפוליטיקה

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 21:54

קנצלר אוסטריה לשעבר סבסטיאן קורץ הדהים היום (חמישי) את המדינה כשהכריז על פרישה מהחיים הפוליטים, המותירה ואקום במפלגת השלטון השמרנית. שעות לאחר מכן, מחליפו, הקנצלר אלכסנדר שלנברג, הכריז כי הוא יסיים את תפקידו בקרוב, לאחר שהמפלגה תבחר יושב ראש חדש.

קורץ בן ה-35 היה אחד המנהיגים הצעירים והמבטיחים של אירופה, אך נסיקתו המטאורית נקטעה באוקטובר כשהתפטר מתפקידו בשל חקירה המתנהלת נגדו בחשד לשחיתות ובלחץ מפלגת הירוקים השותפה לקואליציה. עם זאת, עד היום הוא נותר יו"ר מפלגת העם השמרנית וחבר פרלמנט, ורבים ראו בו כמי שעדיין מושך בחוטים.

"אני לא קדוש ואני לא פושע", אמר קורץ בהצהרה ארוכה מהרגיל שמסר בפני כלי התקשורת. הוא הודה על העשור שבו שירת בממשלות השונות, בעודו מכחיש כי עבר על החוק בפרשה שבה מעורבים עוד תשעה אנשים החשודים ברמות שונות של שוחד, שחיתות והפרת אמונים.

קורץ, שכונה בעבר "ילד פלא", אמר כי הוא מרגיש "רדוף" בשל הביקורת הכבדה שהוטחה בו במהלך כהונתו כנקצלר, החל מ-2017. הוא ספג ביקורת רבה על כך שלא עשה מספיק כדי למנוע את גל הקורונה האחרון, שבגינו נכנסה המדינה לסגר חדש. הוא הודה שעשה כמה טעויות בדרך, אך לא פירט.

הוא הוביל את המפלגה השמרנית לשני ניצחונות בבחירות, ב-2017 וב-2019. בממשלה הראשונה הוא צירף את מפלגת החירות הימנית קיצונית, והפך לדמות החזקה והשנויה ביותר במחלוקת באוסטריה. הקואליציה הראשונה שלו קרסה אחרי שמנהיג מפלגת החירות דאז תועד נופל בפח בעת מבצע עוקץ, ובמקומה הקים ממשלה חדשה עם הירוקים - אולם גם זו הייתה שרויה בשערוריות רבות, כולל פרשת השחיתות שבמסגרתה, לפי החשד, היה מעורב במימון עיתון תמורת סיקור אוהד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully