וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא נאשם בהטרדת הסנגורית הציבורית הארצית. עכשיו אין מי שייצג אותו

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 9:35

תושב ראשון לציון מואשם שהטריד את עו"ד ענת מיסד-כנען לאורך שנים "באופן אובססיבי", על רקע טענותיו כי לא זכה לייצוג הולם. בשל הסיטואציה החריגה, הסנגוריה הציבורית סירבה לייצג אותו ושוחררה מחובתה זו על ידי בית המשפט - ובינתיים הנאשם נותר ללא פרקליט

שמעון חלפון, תושב ראשון לציון בן 54, הואשם בבית משפט השלום בקריות בהטרדתה של עו"ד ענת מיסד-כנען, הסנגורית הציבורית הארצית. חלפון נאשם שהטריד את מיסד-כנען לאורך שנים, בכך שהתקשר שוב ושוב ללשכת הסניגוריה הציבורית בחיפה בעת שהיא כיהנה שם כסניגורית הציבורית המחוזית, השיג את מספר הטלפון הנייד של בעלה והתקשר גם אליו כמה פעמים חרף הפצרותיו שיחדל, ואף הגיע באופן פיזי ללשכתה בחיפה של מיסד-כנען. היא לא היחידה מבכירי משרד המשפטים ואחרים שקיבלו מחלפון טלפונים וביקורים שלו במשרדיהם לאורך השנים.

ב-14 לנובמבר הגיעה ההטרדה לשיא חדש: לתדהמתם של בני הזוג כנען, הגיע חלפון בשעות הערב המאוחרות לביתם ביישוב נופית בצפון, ניגש ליחידת הדיור הצמודה לבית שבה מתגוררת בתם, ושאל אותה היכן מתגוררים הוריה. הבת, שלא ידעה במי מדובר, כיוונה אותו לבית, ושם - כך עולה מכתב האישום - הוא דפק על דלתם של בני הזוג, וכשנענה - חזר על בקשתו כי הסניגורית הציבורית תבחן את טענותיו תוך שהוא מנסה להיכנס אל הבית ומנסה למנוע את סגירת הדלת. חלפון סירב לעזוב את המקום עד שבעלה של מיסד-כנען הודיע לו כי יאלץ להזעיק משטרה, ולבסוף עזב תוך שאיים כי יפגין מחוץ לבית, והניח חומרים משפטיים בתוך הבית למרות הפצרות בני הזוג.

בעלה של מיסד-כנען העיד כי למחרת, בסביבות השעה 08:00, כשיצא את הבית עם ילדם, ניגש אליו חלפון פעם נוספת ואחז בידו. על פי כתב האישום, חלפון אינו מכחיש את המיוחס לו, והסביר כי לן על ספסל ברחוב הסמוך לביתה של הסניגורית מפני שלא הייתה לו תחבורה ציבורית לצאת את הישוב בשעות הלילה. המשטרה טוענת מנגד כי היה יכול לצאת את המקום עם האוטובוס הראשון של 05:50. למחרת הוא נעצר. כתב האישום מייחס לו עבירות כגון הטרדה בטלפון, תקיפה סתם והסגת גבול פלילית.

עו"ד ענת מיסד-כנען, הסנגורית הציבורית הארצית. לשכת העיתונות הממשלתית
הטרדה שנמשכת שנים. עו"ד מיסד-כנען/לשכת העיתונות הממשלתית

לטענת התביעה המשטרתית, חלפון "מגלה אובססיביות וכפייתיות" כלפי מיסד-כנען מזה מספר שנים וזאת על רקע טענותיו כי לא זכה לייצוג הולם מטעם הסניגוריה הציבורית. לחובתו של חלפון עבר פלילי עשיר, הכולל 11 הרשעות בגין עבירות מין, איומים, תקיפה, התנהגות פרועה, העלבת עובד ציבור, ניסיון לתקיפת שוטר ועוד. הוא ריצה כמה עונשי מאסר, ובבית משפט השלום בראשון לציון תלויים ועומדים נגדו כמה כתבי אישום בגין ריבוי הפרות של צו פיקוח.

עד היום יוצג חלפון על ידי 16 סניגורים של הסנגוריה הציבורית, אבל בהתחשב במי שהתלוננה כנגדו, במשפט זה הסנגוריה הציבורית מסרבת לייצג אותו ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, שיחרר אותה מחובתה לייצג אותו. חלפון, מצידו, אינו מסוגל לממן עורך דין פרטי. עו"ד תמי אולמן, יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, נעתרה לפניית בית המשפט והפנתה אליו עורך דין חיפאי שאינו עובד עבור הסנגוריה הציבורית לייצג אותו, אך חלפון אינו מעוניין בכך. תחת זאת, הוא נקב בשמו של אחד מעורכי הדין הבכירים בארץ כמי שהוא מעוניין שייצג אותו על חשבון המדינה, על פי סעיף ישן שתואר על ידי בית המשפט העליון "שריד ארכאי שנותר עלי ספר וייתכן שהיה מקום לבטלו לאור חוק הסניגוריה הציבורית". בינתיים עולה קושי באיתור עורכי דין אחרים שיהיו מוכנים לייצג אותו בתעריפים הקבועים בתקנות.

ללא ייצוג, ההליכים מתעכבים

שמעון חלפון נותר בלתי מיוצג, ובינתיים הוא בכלל מבקש להפנות את התיק לבית משפט בתל אביב או ירושלים. "אני מרגיש שרודפים אחריי", מסר לשופט יובל וסרקרוג בבית משפט השלום בקריות, שהחליט על הארכת מעצרו עד תום ההליכים הפליליים נגדו. חלפון ערער על כך לבית המשפט המחוזי בחיפה, אלא שללא ייצוג, בינתיים ההליכים כולם מתעכבים.

מהסניגוריה הציבורית נמסר בתגובה כי "בשל ניגוד עניינים מהותי בנסיבות המקרה וכן בשל חוסר שיתוף פעולה קיצוני בין מר חלפון לבין סניגורים המייצגים אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, שוחררה הסניגוריה הציבורית מייצוגו במסגרת מספר הליכים, לרבות המקרה הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully