וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: כנופיה פרצה לכלא עם מכוניות, וחילצה 9 אסירים

2.12.2021 / 9:03

באחת מבריחות הכלא הדרמטיות ביותר בשנים האחרונות, חמושים תקפו בית סוהר במדינת הידלגו באמצעות כלי רכב עם אמצעי ניגוח והציתו מכוניות במקום אחר כפעולת הסחה. כוחות גדולים מנהלים מצוד אחרי הנמלטים

שוטרים בוחנים משאית שהוסבה לאמצעי ניגוח ואותרה בפאתי טולה, אחרי שכנופיה פרצה לכלא, מקסיקו, 1 בדצמבר 2021. AP
שוטרים בוחנים את אחת המשאיות שעליהן הותקן אמצעי ניגוח, אתמול/AP

חברי כנופיה פרצו אתמול (רביעי) עם כמה כלי רכב לכלא במרכז מקסיקו, והצליחו להימלט עם תשעה אסירים, באחת מבריחות הכלא הדרמטיות ביותר שראתה המדינה בשנים האחרונות.

הרשויות במדינת הידלגו, מצפון לבירה מקסיקו סיטי, מסרה בהצהרה כי במתקפה, שהחלה עם שחר, נפצעו שני שוטרים. המשטרה במדינה מסרה כי חיילים, שוטרים וכוחות המשמר הלאומי החלו לחפש אחר האסירים הנמלטים. המשטרה לא ציינה איזו כנופיה הייתה מעורבת בפריצה לכלא.

שר הפנים במדינה, סימון ורגאס, אמר כי "קבוצה חמושה פרצה לכלא באמצעות כמה כלי רכב, וצריך לציין שבסמוך לכלא נשרפו שני כלי רכב כחלק מפעולת הסחה של ארגון הפשיעה". כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המכוניות השרופות שנמצאו בעיר טולה לאחר הפריצה היו מכוניות תופת.

מכונית שרופה בסמול לבית חולים בטולה, אחרי שכנופיה פרצה לכלא, מקסיקו, 1 בדצמבר 2021. AP
הרשויות לא ציינו איזו כנופיה אחראית לפריצה. כלי רכב שרוף באזור בית הכלא/AP

שימוש במכוניות תופת על ידי כנופיות במקסיקו הוא נדיר ביותר. במתקפה שכזו בעיר הגבול הצפונית סיודאד חוארז ב-2010 נהרגו שלושה בני אדם. ואולם, הכנופיות במקסיקו נוהגות להצית כלי רכב כדי להסיח את דעתה של המשטרה, וכלי רכב שמוצתים עשויים להתפוצץ כשהלהבות מגיעות למכלי הדלק שלהם.

בטולה נמצא בית זיקוק לנפט גדול, והאזור הוא יעד של כנופיות גנבים הקודחים ברזים לא חוקיים בצינורות בבעלות ממשלתית כדי להוציא מהם בנזין וסולר ולמכור אותם בשוק השחור.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully