וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימ"מ הוכרזה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור בישראל

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 18:34

בשנים האחרונות היחידה המיוחדת של מג"ב לוקחת חלק משמעותי בפעילות נגד הפשיעה בארץ, בדגש על החברה הערבית. ימ"מ תקבל תוספות תקציב ותגייס לשורותיה עשרות לוחמים נוספים. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית המדינה בה מוכרזת יחידה ביטחונית כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור

בווידאו: פעילות יחידת הימ"מ המשטרתית/צילום: דוברות משטרת ישראל

ימ"מ, היחידה המיוחדת של מג"ב, הוכרזה הערב (רביעי) כיחידה המשטרתית הלאומית להשתלטות וחילוץ בני ערובה וללוחמה בטרור של מדינת ישראל. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית המדינה בה מוכרזת יחידה ביטחונית כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור של מדינת ישראל. ההכרזה בוצעה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, וכנגזרת מכך ימ"מ תקבל תוספות תקציב ותגייס לשורותיה עשרות לוחמים נוספים.

ימ"מ היא יחידת השתלטות לחילוץ בני ערובה, ללחימה בטרור ובפשיעה חמורה בשטח ישראל. היום היא הוכרזה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור בארץ, ביוזמתו של המפכ"ל שבתאי. ימ"מ לוקחת חלק משמעותי בפעילות נגד הפשיעה בארץ, והיא שותפה פעילה לכל המבצעים הגדולים למיגור הפשע בשנים האחרונות, בדגש על הפשיעה בחברה הערבית.

פעילות יחידת ימ"מ בתקופת הקורונה, נובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
תוספות תקציב ועשרות לוחמים נוספים. ימ"מ/דוברות משטרת ישראל

היחידה הוקמה בשנת 1974 לאחר אירוע מעלות, בו נרצחו 24 תלמידים. ועדת חורב שהוקמה בעקבות האירוע הגדירה את תחומי האחריות של זרועות המדינה ואת החלוקה בין צה"ל למשטרה. המשטרה קיבלה אחריות לביטחון הפנים של מדינת ישראל, והמשימה להקמה של יחידה משטרתית מיוחדת הוטלה על משמר הגבול.

מאז, ימ"מ פועלת באופן מבצעי מול שלל אירועי טרור. ב-11 בספטמבר 2021 עצרו כוחות ימ"מ, שב"כ ומשטרה ארבעה מהמחבלים שברחו מבית הסוהר גלבוע, בהם זכריה זביידי. ב-19 בספטמבר עצרו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל בג'נין את שני המחבלים שנותרו.

בין האירועים המרכזיים בהם לקחה חלק היחידה המיוחדת לאורך השנים: מעצר אסירים שברחו מכלא רמלה ב-1979; מלחמת שלום הגליל ב-1982; האינתיפאדה הראשונה בשנים 1993-1987; האינתיפאדה השנייה בשנים 2005-2000; גל טרור הסכינים ב-2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס ההכרזה על הימ"מ כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור 01 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
שבתאי, בנט ובר-לב בטקס ההכרזה, הערב/דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה בירך הערב את לוחמי ימ"מ במהלך טקס ההכרזה: "המציאות הביטחונית הבלתי צפויה לצד אתגרי הפשיעה וביטחון הפנים לא מותירים לנו אפשרות אחרת מלבד השקעה מתמדת בימ"מ, בכוח האדם של היחידה, באמצעים שעומדים לרשותה ובפיתוח תורות לחימה ייחודיות אשר משלבות ניסיון ארוך שנים של לחימה ומכאן הן יוצאות ונלמדות ביחידות עילית רבות ברחבי העולם במסגרת שיתופי הפעולה הבינלאומיים של משטרת ישראל".

"אתם לוחמי הימ"מ תמצאו את עצמכם גם בחזית הזו בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה", אמר שבתאי. "ההכרה בימ"מ כיחידה הלאומית של מדינת ישראל ללוחמה בטרור מאפשרת את ההתעצמות ההכרחית של היחידה במגוון רחב של תחומים וכן גם לרוח גבית על העשייה חסרת התקדים במונחים לאומיים ובין לאומיים". הוא ציין כי אתגרי הטרור וביטחון הפנים של ישראל "הולכים וגדלים והיום עם ההכרה הלאומית".

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • ימ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully