וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבו של העבריין מיכאל מור נעצר בחשד לניסיון חיסול של שניים מקרוביו

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 14:49

העבריין שמוליק הרוש נעצר בנוסף לשניים נוספים בחשד למעורבות בפיצוץ כלי הרכב בנהריה בחודש אוקטובר האחרון, ובפציעתם באורח קשה של שני מקורבים למור. בעבר שיתפו מור והרוש פעולה ביניהם, אך סכסוך שפרץ בין השניים הביא לניסיונות חיסול הדדיים

תיעוד פיצוץ הרכב בנהריה, בו נפצעו קשה שני בני אדם/.

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) שלושה חשודים במעורבות בתכנון וביצוע שני ניסיונות הרצח בנהריה בחודש אוקטובר האחרון באמצעות פיצוץ מטען ברכב בעיר. אחד מהחשודים הוא העבריין שמוליק הרוש, המזוהה כיריבו של העבריין מיכאל מור, תושב העיר. בפיצוץ מטען החבלה ברכב ברחוב המייסדים בעיר נפצעו באורח קשה שנית תושבי נהריה, בני 32 ו-19, קרוביו של מור.

בלשי היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרו הבוקר את החשודים המתגוררים בנהריה, בשלומי ובמעלות תרשיחא והם יובאו להארכת מעצר מחר. ביריבות בין השניים נספרו אינספור ניסיונות התנקשות ואירועי אלימות חמורים אחרים, בבתי כלא ומחוץ להם.

עו"ד ציון שמעון סניגורו של הרוש, אמר לוואלה! כי "להרוש אין שום קשר לאירוע הזה מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. האמת תתברר בקרוב בבית המשפט. מדובר בהמשך ההתנכלות אליו על ידי ימ"ר חוף שרודפת אותו שנים. עכשיו החליטו לסכל את החתונה שלו".

2 פצועים קשה בפיצוץ רכב בנהריה, 22 באוקטובר 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זירת הפיצוץ בנהריה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הרוש ומור שיתפו בעבר פעולה, עד שהתגלע סכסוך בין השניים. שיתוף הפעולה בין הרוש לבין מור נמשך שנים ארוכות. שנה לאחר שהתפוצצה פרשת השוטרים שרצו לנקום במיכאל מור ב-2007, וניסו לחסל אותו, מור והרוש עמדו לדין בגין הכנת מצבור כלי נשק בחצר בית ספר בנהריה.

השגרה העבריינית המקומית נקטעה בשנת 2011, כשמיכאל מור נאלץ לעזוב את הארץ בלחץ המשטרה. במשך שנים שהה בדרום אפריקה ובתאילנד והמשיך למשוך מרחוק בחוטים. הרוש נותר האיש החזק שלו בשטח וחיזק את מעמדו.

עוד בוואלה!

הקרב על הצפון: שותפו לשעבר של מיכאל מור - שהפך ליריבו הגדול

לכתבה המלאה
העבריין שמוליק הרוש. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
שיתף בעבר פעולה עם מור. הרוש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

הקרע הגדול בין השניים הגיע בפברואר 2014. הרוש קשר, יחד עם אלחנן פלח, להנחת מטען צינור שהיה אמור לגרום לפיצוץ רב עוצמה בחנייה של "שוק פייסל" במרכז מסחרי בפאתי נהריה, על רקע סחיטה של בעל עסק. על פי גורם המכיר את הנפשות הפועלות, מאז מיכאל מור שוכנע שהרוש התחזק יותר מדי ופועל באופן עצמאי.

ממקום מושבו בדרום אפריקה שלח מור הוראות לאחיו, בדרי מור, שיודיע לעסקים שלהם הם מעבירים כספים כי אין להעביר אותם להרוש, אלא למור בלבד. כך צפה היריבות ביניהם מעל לפני השטח. כמה חודשים אחר כך, ביולי 2014, היריבות הפכה לבלתי ניתנת לאיחוי כשהאח בדרי מור נרצח ברחוב בנהריה. בעקבות הרצח, מיכאל מור שב לארץ בחודש אוקטובר באותה השנה.

הארכת מעצר מיכאל מור בבית משפט השלום בעכו, יחד עם עורך דינו יהלו שפרלינג. יוני 2015. ערן גילווארג
מור/ערן גילווארג

בחודש מאי בשנת 2018 אירע ניסיון חיסול של הרוש, אופנוע חולף ניסה לפגוע באחד מאנשיו של הרוש. מור אף נעצר בחשד למעורבות בפעולה זו, אך שוחרר מבלי שהוגש כתב אישום. ניסיונות נוספים התבצעו כלפי מקורבו של הרוש בעת שהיה בנופש באילת ובפתח עסק הימורים שהוא ניהל על פי המשטרה במגדל העמק. בשני מקרים נוספים, סוכלו ניסיונות לפגוע בבני משפחתה של אחותו של הרוש, קצינה בכירה בצה"ל, באמצעות מטען חבלה בכלי הרכב שחנה ליד ביתה. באחד מהמקרים התפוצץ מטען, אך למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש. הייתה גם פעולת תגמול בנהריה, שכוונה לעבר בית קרובי משפחה של מור.

שמו של הרוש עלה בשנה שעברה לכותרות כשהזמר בן ה-14 מטבריה דקל וקנין, שהפך ללהיט בזמן משבר הקורונה, תועד כשהוא יושב באירוע לצד הרוש ומקדיש שיר עם מסר מבזה ועוקצני ליריבו מור. כל זאת, לבקשת הרוש שיושב כאמור לצדו. בסרטון שר וקנין את "אתה לא אמין", שירה של הזמרת נטלי פרץ: "אתה לא אמין ואין לך מילה, אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully