וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די להכלה: הגיע הזמן לחוק חובת חיסוני הקורונה בישראל

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 12:48

680 אלף מאזרחי המדינה עדיין מסרבים לקבל את הזריקה שיכולה להגן עליהם מפני הדבקה, מחלה או חלילה אשפוז. עכשיו זה הזמן לטפל בהם ביד קשה. אף אחד לא יקשור בכוח מתנגדים ויזריק להם מנת חיסון, אבל הגיעה העת להטלת סנקציות כואבות נגד מי שיבחר לעבור על החוק

בווידאו: שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתיחת מבצע חיסוני הילדים במתחם החיסונים בקופת חולים מכבי בתל אביב, 23 בנובמבר 2021/יותם רונן

די להכלה, להסברה, למתן הוכחות מדעיות, מספיק עם הגישה הרכה, הבקשות הנרגשות, התחנונים והפניה ללבבות היהודיים הרחמניים, הגיע הזמן לחוקק את חוק חובת חיסוני הקורונה בישראל. אחרי יותר משנה וחצי של מגיפה, וניסיון מוצלח בהתמודדות עם נגיף הקורונה באמצעות החיסון, 680,000 מאזרחי המדינה עדיין מסרבים לקבל את הזריקה שיכולה להגן עליהם מפני הדבקה, מחלה או חלילה אשפוז. עכשיו זה הזמן לטפל בהם ביד קשה ובחקיקה סדורה.

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, שהתנגד נחרצות להטלת חובת חיסון, הבין שהופעת הווריאנט החדש, המאוד מדבק ויתכן שאף גורם לתחלואה בקרב מחוסנים, משנה את כללי המשחק הטולרנטיים. בראיון ל-103FM, אמר זרקא שהממשלה צריכה לשקול חקיקת חיסון חובה בכובד ראש. ח"כ פרופ' יובל שטייניץ הקדים אותו והבטיח את תמיכת האופוזיציה, או לפחות חלקה, במהלך חקיקה כזה.

בדיון של מה גובר על מה, חירות האזרח או בריאות הציבור, אין היסוס. בריאות הציבור קודמת, שכן אם הציבור יחלה, לאזרחים לא תהיה היכולת לממש את חירותם. את זה הבינו כבר בכמה מדינות בעולם, שבראשונה שבהן, אוסטריה, יכנס בפברואר חוק חסיון חובה לקורונה, שמי שיעבור עליו יאלץ לשלם קנס של 3,600 אירו.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בדיון של מה גובר על מה, חירות האזרח או בריאות הציבור, אין היסוס. חיסונים נגד קורונה/ראובן קסטרו

גרמניה הלכה בעקבותיה והקנצלר המיועד, אולף שולץ, כבר הודיע שיקדם חוק דומה שמי שיפרו אותו לא יוכלו להיכנס, בין היתר לחנויות, ובמחוז סקסוניה לא חיכו לקנצלר וכבר מונעים מלא מחוסנים להיכנס לחנויות לא חיוניות. ביוון בני 60 פלוס יחויבו בחיסון ומ-16 בינואר מי שלא יעשה זאת ישלם מאה יורו קנס ובניו יורק עובדי מדינה שאינם מתחסנים מפוטרים מעבודתם.

בניגוד למה שיאמרו מתנגדי החיסונים הקיצוניים, אף אחד לא יסיע מתנגדים אומללים באוטובוסים ממוגנים למתחמי מד"א, יקשרו אותם יזריקו להם בכוח. זה לא יקרה. אבל מה שצריך לקרות זאת הטלת סנקציות כואבות נגד מי שיבחר לעבור על החוק ולהגן על חירותו המופרכת על גופו, במקום להגן על בריאותו ובריאות הסובבים אותו, והראשונה שבהן הטלת העלות המלאה של מס הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אזרח בריטי מקבל מנת חיסון של פייזר בלונדון, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
חיסון נגדד קורונה בבריטניה/רויטרס

מס הבריאות בישראל מחושב על פי נתוני ההשתכרות ומסובסד לעומק. אלה שמרוויחים שכר מינימום משלמים על פי חישוב של 3% משכרם והעשירונים העליונים כ - 5%. המדינה לא צריכה לממן את מי שמפקיר ביודעין את בריאותו ומכביד על המערכת, ולכן, יש לחייב כל מתנגד חיסונים במס בריאות של אלף שקלים בחודש לאדם. כל החכמולוגים הצעקניים והצדקניים, או אלה שפשוט לא מגיעים להתחסן משום מה, יאלצו לשאת בנטל הטיפול שלהם בעצמם,. במקביל אפשר לשקול להגבלות אחרות, כמו עבודה מהבית בלבד והגבלת כניסה לחנויות שאינן חיוניות בנוסף לבדיקות יומיומיות.

"כולם בגרמניה יתחסנו, יחלימו או ימותו", אמר הקנצלר שולץ במסיבת עיתונאים בברלין. המשוואה הזאת נכונה גם אצלנו והאחריות לבריאות תושבי מדינת ישראל מוטלת על הממשלה. עליה לקבל את ההחלטה גם במחיר של הפגנות קשות ברחובות ואיומים של קיצוניים על חבריה, על מנת להגן על רוב הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully