וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחסל אתכם": רעולי פנים ריססו בנשק משאית של חקלאי סמוך לזכרון יעקב

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 23:36

שני החשודים הגיעו למקום וליד הפועלים שעבדו במטע ירו במשאית בעשרות כדורים תוך שצעקו קריאות במבטא ערבי, ונקבו בשמו של בעל הקרקע, נצר למשפחה של מייסדי המושבה. שלושה חשודים, תושבי פוריידיס, נעצרו. "זו עליית מדרגה, נחצו כל הגבולות"

אתמול, מול קבוצת פועלים שעבדו בשטח חקלאי במטעי שפיה, בין זכרון יעקב לפוריידיס, שני רעולי פנים הגיעו למקום, וליד הפועלים ריססו את המשאית בעשרות כדורים תוך שצעקו קריאות שכללו אימרות כמו "נחסל אתכם" בעברית במבטא ערבי, נקבו בשמו של בעל הקרקע, חקלאי ותיק בשנות השמונים לחייו, נצר למשפחה של מייסדי המושבה. ואחר כך הסתלקו.

בנו, המנהל את החלקה עמו, אמר לוואלה! כי אין לו מושג מה עומד מאחורי האירוע החריג: "אף פעם לא דיברו איתנו. אף פעם לא ביקשו מאיתנו משהו. אנחנו יושבים על האדמה הזו מאז העליה הראשונה. אנחנו לא מסוכסכים עם אף אחד. אין לי מושג מה הם רצו. אולי להפחיד. הם לא אמרו אז אנחנו לא יודעים. פעם כשהיו בעיות או סכסוכים או חילוקי דעות אז אנשים היו מדברים במדינה. היום יורים. זה הכל. הדור השתנה, בטח של הצעירים שלהם. אולי המשהו הזה בא אחרי שיורים ומפחידים. אולי זה עוד יבוא. אולי המשהו הזה הוא כדי שלא יהיו בעיות בעתיד".

הוא שיבח את עבודת המשטרה שפעלה "במהירות בלתי נתפסת מבחינת הגעה", והוסיף, "מקווה שגם יהיו להם פתרונות". האירוע המטלטל לא יעצור אותו מלעבד את החלקה ומלטפל במטע, כרגיל. "זאת המציאות. נתמודד איתה. היום חזרנו כבר לשטח. ברור".

המשטרה הגדירה את האירוע כ"ירי לעבר משאית", ומעט אחריו דיווחה כי עצרה שלושה תושבי פוריידיס בני 54-20 בחשד לירי. "בתום חקירתם ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרם בבימ"ש בחדרה", נמסר וכן כי תוך כך, באירוע שכנראה אינו קשור, נעצר תושב פוריידיס בן 34 בחשד לביצוע ירי באוויר בכפר.

רכב שניזוק במטעי שפיה, בין זכרון יעקב לפרדיס. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרכב שניזוק/אתר רשמי, מערכת וואלה!
רכב שניזוק במטעי שפיה, בין זכרון יעקב לפרדיס. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרכב שניזוק/אתר רשמי, מערכת וואלה!

ירי הנשמע מכיוון פוריידיס והשדות הגובלים בכפר הוא עניין יומיומי בשנים האחרונות, למרות מאמצי המשטרה למגר את תופעת הנשר הבלתי חוקי בכפר, כמו גם בחברה הערבית בכלל. אבל גם ראשי החקלאים בזכרון יעקב אינם זוכרים דבר כזה כמו שהתרחש אתמול, מעולם. הם אומרים כי "מדובר בעלית מדרגה, אירוע מאוד בעיתי וחצית כל הגבולות האפשריים". הם קראו הבוקר, "צריך להתעורר" והביעו תקווה כי המשטרה מטפלת בנושא "ברצינות הנדרשת, לאור מה שקרה ומה שעלול לקרות" ומסרו, "אנחנו העברנו ומעבירים למשטרה וכל הגופים הרלוונטיים את דאגתינו הרבה להשלכות העתידיות". במקביל, הם יכנסו אספת חירום. "זה לא צחוק, צריכים להתעורר ומיד. דם של חקלאים לא הפקר זה יכול להיגמר באסון נוראי".

חקלאי ותיק אמר, "להערכתי מאד ראלי שאנחנו במקביל צפויים לעליה בהתפרצויות והפעם גם התפרצויות אלימות. יש הרבה תנאים שהבשילו והביאו אותנו למצב זה עם נשק זמין, נשק שנמצא בסכנת תפיסה, הרגשת הצלחה והישג, ועוד. כמי שמכיר קצת את הדינמיקה החברתית אנושית שבדרום אפריקה, התחלה של פריצות אלימות לבתים כולל כל סיפורי הזוועה המוכרים הם שאלה של זמן כבר בטווח הקצר".

ישראל קרניאל, יו"ר הועד החקלאי של זכרון יעקב לוואלה!: "אנחנו מאד מוטרדים מהמצב שנוצר, אנחנו מקווים שהמשטרה תעשה את כל מה שהיא צריכה כדי לשמור על יחסי השכנות הטובים בינינו לבין הכפר השכן והשכנים שלנו. יחד עם זה, שתמצא את מי שעשה את זה ותעשה את מה שהיא צריכה לעשות".

השופטת רקפת סגל מוהר (21 שנה פרקליטה ושופטת) אמרה על מעצר החשודים בירי באיזור שפיה: "מעולם לא נתקלתי בבקשה מן הסוג הזה, שאין לה כל בסיס ראייתי". הראייה היחידה הייתה דוח הפעולה שכתבו השוטרים ואותו סיכמה: "גם בדוח זה לא מצאתי דבר שיש בו כדי להניע איזשהו יסוד סביר לחשד". בדיון בבית משפט השלום בחדרה התברר שמה שהמשטרה יודעת לומר לחובתם הוא שהם עובדים ברפת הסמוכה לאזור שבו בוצע הירי. היא שיחררה את השלושה ללא תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully