וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 63 נחנקה מסופגנייה בחיפה - מצבה אנוש

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 11:37

צוות מד"א הגיע למקום ופינה את האישה לבית החולים כרמל תוך שהוא מבצע בה פעולות החייאה, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. מגרונה הוצאו חתיכות של בצק

אישה בת 63 נחנקה היום (שלישי) מסופגנייה שאכלה. צוות מד"א שהוזעק לזירת האירוע בחיפה פינה אותה לבית החולים כרמל תוך שהוא מבצע בה פעולות החייאה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה.

"כשהגענו לרחוב ראינו את את האישה שוכבת מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות", סיפר פרמדיק מד"א שמואל דרור. "תוך כדי הטיפול הרפואי חילצנו מגרונה בעזרת ציוד רפואי מיוחד חתיכות בצק".

סופגניות. ShutterStock
סופגניות/ShutterStock

אתמול, גבר כבן 60, תושב יבנה, פונה לבית החולים אסותא באשדוד לאחר שנחנק מסופגנייה. הגבר פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שהגיע אל מרכז הרפואי שאבו הרופאים את שאריות הסופגנייה מקנה הנשימה, ובסיום הטיפול הוא חזר לנשום באופן עצמאי. לאחר שהתאושש, מצבו הוגדר קל.

"מדובר בגבר בן 63 שנחנק תוך כדי אכילת סופגנייה, המשפחה הזעיקה כוחות רפואה, היו לו קשיי נשמה וחנק, הם הכניסו צינור נשימה ופינו אותו אלינו. כשהוא הגיע שאבו את שאריות הסופגניות והמשכנו עם שאיבה נשימתית, מדובר בסכנת חיים מיידית. לאחר השאיבה הוא החל לנשום בכוחות עצמו. תוך שעה קלה הצלחנו להחזיר את הנשימה הסדירה שלו", אמרה ד"ר דברה ווסט, מנהלת חדר המיון בבית החולים.

"הזיהוי והטיפול המהיר של מד"א והמשך הטיפול בבית החולים הצילו את חייו", הוסיפה ד"ר ווסט, והסבירה כי "חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק: אדם המחזיק את גרונו לאחר אכילה, אינו מסוגל לדבר או להשתעל או משנה את צבע פניו - בכל המקרים האלו יש חשד לחנק ויש להזעיק את צוותי מד"א בהקדם האפשרי ולפעול לפינוי מהיר לבית החולים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully