וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ חתם על הסכם להעברת אגף המודיעין בצה"ל מהמרכז לנגב

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 17:47

בטקס שבו הכריזו על המהלך, אמר ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה כי זהו "פרק היסטורי רב חשיבות בחיי צה"ל". העברת האגף נחשבת לאחד השלבים המורכבים ביותר של העברת הבסיסים מגוש דן לדרום. היא תאכלס כ-12 אלף חיילים והמהלך צפוי להסתיים ב-2028

בווידאו: ראש אמ"ן מודיע על תחילת העברת אמ"ן מאזור המרכז לנגב/אמיר בוחבוט

צה"ל הודיע היום (שני) רשמית על העברת אגף המודיעין מהמרכז לנגב. ההכרזה הגיעה לאחר שמשרד הביטחון וחברת שיכון ובינוי חתמו על הסכם בעניין, לפיו החברה תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית שבנגב.

הקריה תאכלס כ-12 אלף חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028. בטקס ההכרזה בצומת ליקית בהשתתפות בכירי אמ"ן, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, אמר ראש האגף אהרון חליוה כי זהו "פרק היסטורי רב חשיבות בחיי צה"ל".

הוא הוסיף כי המעבר, שנחשב לאחד השלבים המורכבים ביותר בהבערת בסיסי צה"ל מגוש דן לנגב, "יהיה הזדמנות אסטרטגית לשמר, אך גם לשנות לחדש ולצמוח. אגף המודיעין ערוך ומוכן, וייקח חלק משמעותי בהפרחת השממה", ציין האלוף חליוה.

מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון מודיע:
הזוכה במכרז קריית המודיעין בליקית היא – 'שיכון ובינוי בע"מ'. 'חברת שיכון ובינוי בע"מ', אתר רשמי
אילוסטרציה לקריית המודיעין/אתר רשמי, 'חברת שיכון ובינוי בע"מ'

שטחה של קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ-450 אלף מ"ר בנוי. לצד היחידות שהוזכו כי יאוכלסו בבסיס, בקרייה יפעל גם מערך ההדרכה של האגף, כאשר כל היחידות פרוסות היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות.

את ארגון המימון למהלך, בהיקף של 4.2 מיליארד שקל, נבחרו להוביל בנק דיסקונט והראל. את הסגירה הפיננסית הובילו החטיבה העסקית בדיסקונט המנוהלת על ידי יובל גביש וחטיבת ההשקעות של הראל המנוהלת על ידי סמי בבקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully