וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע סופית: הילד איתן בירן יחזור לאיטליה בעוד שבועיים

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 17:57

בית המשפט דחה את ערעורו של הסב, שמואל פלג, והורה על החזרתו לאיטליה של הילד שניצל באסון הרכבל בתוך 15 ימים. משפחת פלג תקפה: "ישראל ויתרה היום על ילד יהודי חסר ישע". פרקליטי משפחת בירן בירכו: "מקווים שניתן יהיה לחזור כעת למסלול של שיקום ופיוס"

בווידאו: דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב בתיק המשמורת של הילד איתן בירן/צילום: רויטרס

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את ערעור בני משפחת פלג וקבע כי הילד איתן בירן יוחזר לאיטליה בתוך שבועיים, והותיר על כנה את החלטת בית הדין לענייני משפחה בתל אביב לפני כחודש. בירן, שאיבד את הוריו ואת אחיו בתאונת הרכבל באיטליה בחודש מאי, נחטף לישראל בידי סבו שמואל פלג.

בית המשפט לא קיבל את טענת הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שתיהן שימשו לו כמקום מגורים. מפני שאיתן עבר עם כל משפחתו לאיטליה כשהיה כבן חודש בלבד, "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו". לכן נקבע כי מקום מגוריו "הרגיל" של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם דודתו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו "מטה את הכף לאמצה".

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, באדיבות המשפחה
איתן לצד סבו שמואל פלג/באדיבות המשפחה, -

משפחת פלג הביעה צער על ההחלטה. "מדינת ישראל ויתרה היום על ילד יהודי ואזרח ישראלי חסר ישע מבלי שקולו נשמע, לטובת חיים בארץ זרה, רחוק משורשיו, ממשפחתו האהובה ומהמקום בו קבורים הוריו ואחיו הקטן", נמסר מטעם בני המשפחה. "נמשיך להיאבק בכל דרך חוקית להחזיר את איתן לישראל ולמנוע את ניתוק הקשר שנכפה עליו על ידי דודתו ממשפחתה של אמו טל. אנחנו קוראים לרשויות באיטליה לבחון שוב את תהליך קבלת ההחלטות הלקוי, שבגללו נאלץ איתן להיקרע ממשפחתו בשנית".

מנגד, פרקליטיה של איה בירן, שמואל מורן ואבי חימי, בירכו על פסק הדין. "הגם שמדובר באנחת רווחה, מדובר בסיומו של פרק מצער, ובעיקר מזיק ומיותר עבור איתן הקטן. צר לנו על הטלטלה הנוספת שעבר איתן לאחר האסון הנורא, ועל הזמן הרב שחלף מרגע שנחטף מביתו ועד שיחזור לחיים שהכיר ולשגרה שהייתה כה חשובה לו. כעת יוכל איתן לשוב למשפחתו שבאיטליה, לרבות לסבו וסבתו, הוריו של אביו המנוח, ולכל המסגרות שמהן נלקח באחת, הרפואיות, הנפשיות והחינוכיות", נמסר. "אשר למשפחת פלג, אנו תקווה כי כעת, נוכח מעשיהם, וההשלכות הפליליות של מעשיהם, ומשקבעו שלוש ערכאות שיפוטיות בישראל ושלוש ערכאות שיפוטיות באיטליה כי על איתן לחזור לביתו ולמקום מגוריו הרגיל, יידעו הם להניח לקרבות המשפטיים, לחדול מהקמפיין התקשורתי האגרסיבי והמכפיש ולעצור את דרכם הכוחנית, כדי שאולי, רק אולי, יוכלו הדברים לחזור למסלול אופטימי של שיקום ושל פיוס. מעל לכל - אנו מאחלים לאיתן הקטן חיים עטופים באהבה, שיגדל על מי מנוחות, ושידע ימים טובים של שקט ושלווה".

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully