וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט למעצמות: "אל תיכנעו לסחטנות הגרעינית של איראן"

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 17:26

עם חידוש שיחות הגרעין היום בווינה, קרא ראש הממשלה שלא להסיר את הסנקציות מעל טהראן. "לאיראן לא מגיע לקבל שום מענקים, שום עסקאות במחיר מציאה ושום הסרת סנקציות בתמורה לאכזריות שלהם". גנץ: "איננו מתנגדים לשיחות - אך אסור לתת יד למריחות"

בווידאו: רה"מ, בנט במסר לקהילה הבינלאומית/צילום: עומר מירון /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום (שני) למעצמות שלא להסיר את הסנקציות על איראן, עם חידוש שיחות הגרעין היום בווינה.

"היום איראן תגיע למשא ומתן בוינה עם מטרה ברורה: להסיר את הסנקציות, בתמורה לכלום כמעט", אמר בנט. "לאיראן לא מגיע לקבל שום מענקים, שום עסקאות במחיר מציאה ושום הסרת סנקציות בתמורה לאכזריות שלהם. אני קורא לבעלות בריתנו ברחבי העולם: אל תיכנעו לסחטנות הגרעינית של איראן".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס גם הוא לשיחות אירוע עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון. "חברותנו עם בריטניה תבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים בנחישות המשותפת שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, בכל מחיר", אמר לפיד. "ישראל תמיד תגן על עצמה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד. והיד שלנו מושטת לשלום".

בנט, לפיד וגנץ בישיבת הממשלה החגיגית, 13 ביוני, 2021. ראובן קסטר, ראובן קסטרו
"לאיראן לא מגיע לקבל שום מענקים". בנט, לפיד וגנץ/ראובן קסטרו, ראובן קסטר

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא בטקס לציון מעבר חיל המודיעין לנגב, ואמר כי מידע מודיעיני שאספה ישראל מצביע "על המשך הדהירה של איראן לגרעין, תוך הפרת ההסכם שבתוקף עם מדינות אירופה". הוא האשים את טהראן במריחת המו"מ. "לשותפינו אני אומר - לזמן שעובר חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות ופעולות צבאיות, בכדי שהאיראנים יעצרו את המירוץ הגרעיני ואת התוקפנות האזורית. איננו מתנגדים לשיחות - אך אסור לתת יד למריחות", אמר גנץ, "איננו מתעלמים מהצורך הבינלאומי והאזורי להגיע לפתרון מול האיראנים, אך איננו פותרים את עצמנו כמדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהעמיד את הפתרונות שלנו להגן על עצמנו במו ידינו, כשנחליט שכך צריך לעשות".

שיחות הגרעין יתחדשו היום בווינה אחרי חצי שנה של הפסקה, ברקע פערים גדולים בין ארצות הברית לבין איראן, אפילו סביב הגדרתן. בעוד שבטהראן מגדירים אותן כשיחות שנועדו להסיר את הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה מאז שוושינגטון פרשה מהסכם הגרעין ב-2018. מנגד, ממשל ביידן מתחיל להטיל ספק ביכולת של הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 לבלום את ההתקדמות הגדולה שעשתה איראן בשנים האחרונות, ותוהה עד כמה היא בכלל רצינית במשא ומתן.

עוד לפני תחילת המשא ומתן, שנעצר למשך כחצי שנה בעקבות הבחירות לנשיאות באיראן ביוני, בטהראן הציבו שורת דרישות מופרזות כתנאי לחזרה לציות לתנאי ההסכם. בין היתר, איראן מתעקשת על הסרת הסנקציות שהטילו ארצות הברית ומדינות המערב מאז 2017, כולל אלו שאינן קשורות לתכנית הגרעין, וכן התחייבות - לא ריאלית - שממשל עתידי בוושינגטון לא יוכל לפרוש שוב מההסכם. במערב, מנגד, רוצים להמשיך את השיחות מהנקודה שבה הן הופסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully