וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי בחיפה הורה על הארכת מעצר החשוד ברצח יעל מלניק - אחרי ששוחרר בידי בימ"ש השלום

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 19:32

על פי נשיא בית המשפט המחוזי, "ניתן ללמוד על מסוכנות בדרגה גבוהה" מצד החשוד. ההחלטה הגיעה לאחר שנקבע מוקדם יותר כי פעולות החקירה האחרונות לא הבהירו את מצב התיק. בניגוד לעמדת המשטרה, בפרקליטות טרם השתכנעו שניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח

בית המשפט הורה לשחרר את אדי קצורה, החשוד ברצח יעל מלניק/צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביעד בללי

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (שני) להשאיר במעצר את אדוארד קצורה החשוד ברצח יעל מלניק. מוקדם יותר שחררה שופטת בית משפט השלום בעיר את קצורה בטענה כי חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית אינה חד משמעית, וכי פעולות החקירה האחרונות לא הבהירו את ההתרחשות. עם זאת, השחרור עוכב ב-24 שעות, והמשטרה הגישה ערעור בנושא.

בעקבות הערעור החליט נשיא בית המשפט המחוזי, השופט רון שפירא, להפוך את ההחלטה לאור הראיות שהובאו בידי המכון לרפואה משפטית ועדותו של החשוד - ולהאריך את מעצרו עד מחר. "ניתן ללמוד על מסוכנות בדרגה גבוהה", אמר ביחס לחשוד. "מעבר לכך שמדובר באדם בוגר המודע למצבה של הקטינה שנותנת בו אמון ומשתפת עמו פעולה באירוע המוביל למוות, לא ניתן להתעלם מאמירתו בחקירה כי חלק ממניעיו לעבודה בבית החולים הפסיכיאטרי היה כדי ליצור קשר מסוג זה שהוביל לאירוע ההמתה".

לקריאת ההחלטה המלאה

משפחה של יעל מלניק בבית המשפט בדיון ביטול שחרור החשוב למעצר בית 29 בנובמבר 2021. יואב איתיאל
משפחתה של מלניק בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

עד הבוקר לא השתכנעו בפרקליטות שקצורה רצח את מלניק, וזאת בניגוד לעמדת היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה החוקרת את התיק. בפרקליטות עדיין מהססים להתחייב בהצהרת תובע נגד קצורה בגין רצח, גם אחרי חוות דעת של רופאי המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

היום, המשטרה ביקשה להאריך ביום אחד את מעצרו של קצורה, כדי לגבש עמדה נחרצת בעניינו. זו הפעם הארבע-עשרה שבמשטרה ביקשו להאריך את המעצר. מנגד, סנגורו עתר לשחררו לאלתר, טען כי "אין ראיות לרצח וספק אם להמתה", והאשים את המשטרה והפרקליטות בגרירת רגליים בחקירה.

"כנראה שבאמת יש ניסים בחנוכה", אמרה האחות רות בבית המשפט. "השופט הזה שינה את כל התמונה. הוא הסכים עם מה שאנחנו צועקים לאורך כל הדרך - שהבן אאדם הזה חולני, שהוא התחיל לעבוד בבית החולים הזה בשביל המטרות האלה, בשביל לנצל ילדות".

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
מלניק/באדיבות המשפחה

בתוך כך, גובר חשש המשפחה שקצורה לא יואשם ברצח. עורכות הדין של המשפחה, אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, זומנו הבוקר לפגישה עם התובעת.

"הפרקליטות גוררת רגליים, מקווה שבית המשפט ישחרר את הנאשם וירחיק ממנה את הבושה", אמרו בזעם בני משפחת מלניק. "הפרקליטות שכחה את תפקידה, היא מפחדת להתמודד מול אדם שכל הסימנים מעידים שרצח את ליטל שלנו. דרשנו כתב אישום בגין רצח ועכשיו הפרקליטות סוללת לו את הדרך לחופש. האירוע הזה מעיד על אובדן מצפן מוסרי של מערכת אכיפת החוק. זה לא ייאמן שהפרקליטות לא מסוגלת לבוא בדין עם פושע מסוכן ולמצות את הדין עם מי שלקח את חייה של נערה בת 17. הדם של ליטל יעל זועק מתוך האדמה. אנחנו לא נעצור לרגע, נילחם בכל הכוח כדי שהאיש שרצח את ליטל יעל שלנו ינמק בכלא כל חייו".

גופתה של מלניק נמצאה בתחילת חודש אוקטובר כשהיא קבורה חלקית באדמה באתר בנייה בקריית מוצקין. הנערה עברה לפנימיית כרמיה רק יומיים לפני היעדרה. החשוד בפרשה, קצורה בן ה-47, הועסק בבית החולים הממשלתי מעלה כרמל בטירת כרמל.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully