וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכובים: אושרה רכישת מסוקי התובלה הכבדים עבור חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 10:13

ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה את רכש המסוק החדש מדגם ch53k שנמצא בתהליכי פיתוח והכשרה לפעילות מבצעית, ושיחליף את מסוק היסעור הוותיק שבשנים האחרונות התגלו בו תקלות כתוצאה מהתיישנות חומרים

ועדת שרים לענייני הצטיידות אישרה אמש (ראשון) את עסקת מסוק התובלה הכבד העתידי של חיל האוויר, במסגרתו יירכשו מסוקי ch53k מתוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי האמריקנית. הם צפויים להחליף את מסוקי היסעור, שייצאו משימוש.

המסוק החדש שנמצא בתהליכי פיתוח והכשרה לפעילות מבצעית יחליף את מסוק היסעור הוותיק שבשנים האחרונות התגלו בו תקלות כתוצאה מהתיישנות חומרים. בצה"ל הביעו חשש כי על רקע העיכובים בתהליך הרכש ולוחות הזמנים ממושכים לאישור העסקה הגדולה עשוי חיל האוויר להתמודד עם בעיה שכוללת את התיישנות מסוק היסעור.

המסוק החדש של צה"ל: CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין". לוקהיד מרטין, אתר רשמי
המסוק החדש של צה"ל: CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין"/אתר רשמי, לוקהיד מרטין

מסוק היסעור נאלץ לעבור בקרה מחמירה ואחזקה שוטפת בעלויות גבוהות בשל גילו. בנוסף לכך מעריכים גורמים במשרד הביטחון כי עלול להיווצר עיכוב נוסף משמעותי במועד אספקת המסוק החדש מאחר וחיל האוויר הישראלי ומשרד הביטחון מתכוונים להטמיע במסוק ה-ch53k מערכות טכנולוגיות מתקדמות תוצרת כחול לבן ולבצע בו שינויים הנדסיים וטכנולוגיים שטרם קיבלו את אישור משרד ההגנה האמריקאי והיצרן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully