וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך תא זכוכית: נשיא צ'כיה החולה בקורונה מינה ראש ממשלה

29.11.2021 / 8:42

מילוש זמאן בן ה-77 הגיע על כיסא גלגלים על מנת להשביע את פטר פיאלה, שעומד בראש גוש מפלגות מרכז-ימין. הנשיא נדבק בווירוס במהלך אשפוז ממושך בבית חולים בשל מחלה אחרת, וראש הממשלה החדש הפציר באזרחים להתחסן - לאור שיעור המחוסנים הנמוך

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, ממנה את פטר פיאלה לראש הממשלה החדש בארמון הנשיאות בפראג, 28 בנובמבר 2021. רויטרס
הנשיא זמאן בתא הזכוכית בעת טקס המינוי, אתמול/רויטרס

נשיא צ'כיה מילוש זמאן מינה אתמול (ראשון) את ראש קואליציית המרכז-ימין פטר פיאלה לראש ממשלה, בטקס שערך מתוך תא זכוכית בשל הידבקותו בנגיף הקורונה. זמאן, בן 77, ערך את טקס חנוכתו מתא פרספקס לאחר שנבדק חיובי לקורונה. זמאן, שהיה על כיסא גלגלים בליווי חובש בחליפת מגן מלאה, נדבק בנגיף בעת אשפוזו בבית חולים עקב מחלה אחרת.

פיאלה עומד בראש גוש של חמש מפלגות אופוזיציה מהמרכז והמרכז-ימין, שניצחו בבחירות לפרלמנט בחודש שעבר והדיחו את ראש הממשלה אנדריי באביש ובעלי בריתו. הממשלה החדשה תצטרך להתמודד עם גל חדש של המגיפה, המאיים להציף את בתי החולים, ועם משבר אנרגיה, לאחר קריסת ספקית חשמל גדולה. הקואליציה גם אמרה שהיא מתכננת לפתוח מחדש את התקציב לשנה הבאה כדי לצמצם את הגירעון הגדול.

"לממשלה החדשה יש תקופה מאוד מסובכת לפניה ואתגרים רבים... אני רוצה שזו תהיה ממשלת שינוי לעתיד", אמר פיאלה במסיבת עיתונאים. הוא ציפה שהממשלה החדשה תוקם עד אמצע דצמבר. ראש הממשלה החדש גם קרא לאזרחים להתחסן נגד קורונה ושיבח את הצוות הרפואי על רקע הזינוק בתחלואה.

במקביל, אלפי מתנגדי חיסונים וההגבלות הממשלתיות, כמו איסור על קיום שווקי חג המולד, הפגינו בפראג בהמשך היום. רק 58.5% מהצ'כים מחוסנים נגד הנגיף , בהשוואה לממוצע של 65.8% באיחוד האירופי, על פי המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully