וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנים למותו: אורי זוהר הכניס ספר תורה לזכרו של אריק איינשטיין

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 13:52

הספר יוצב בארון הקודש בבית מדרש בזכרון יעקב. מימון הספר, שעלותו נאמדת בכמאה אלף שקלים, נעשה בידי יזם הנדל"ן אלון עמרם. בקרוב צפוי להיכתב ספר נוסף על שמו של הזמר. "הם אהבו אחד את השני אהבת נפש"

אורי זוהר באירוע הכנסת ספר התורה לזכרו של אריק איינשטיין/צילום: יואב איתיאל

השחקן אורי זוהר הכניס היום (ראשון) ספר תורה לעילוי נשמת חברו ומחותנו, הזמר אריק איינשטיין, שמת לפני שמונה שנים. הספר יוצב בארון הקודש בבית המדרש "לב לאחים" בזכרון יעקב. מימון הספר, שעלותו נאמדת בכמאה אלף שקלים, נעשה בידי יזם הנדל"ן אלון עמרם.

"הם לא רק היו חברים מהתחום ובסופו של דבר גם קרובי משפחה, הם אהבו אחד את השני אהבת נפש", אומר אברהם זייבאלד, תלמידו של הרב אורי זוהר זה שלושים שנה, "הם היו מדברים בטלפון לפחות פעמיים בשבוע".

"חזקה ממוות אהבה", אמר זוהר לקומץ האנשים שהגיע לכתיבת האותיות האחרונות של הספר. כשנשאל איזה שיר ישיר איינשטיין בתחיית המתים ענה מיידית "אני ואתה נשנה את העולם". בהתייחסות לכך שאריק איינשטיין היה חילוני, אולם היום מכניסים ספר תורה לעילוי נשמתו אמר זוהר כי "אין דבר כזה חילוני", והוסיף כי "לכל יהודי יש נקודה בפנים, שהרי נאמר 'ושכנתי בתוככם'".

מימין סופר הסת״ם גבי בוזגלו, הרב אורי זוהר ויזם הנדל״ן אלון עמרם שתרם את הספר לעילוי נשמת אריה לייב בן יעקב ז״ל (אריק איינשטיין).29 בנובמבר 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
סיום כתיבת ספר התורה לזכר איינשטיין, הערב/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

חזי ליברמן, חוקר מורשתו של אריק איינשטיין שאף הוא השתתף באירוע, הזכיר את הקשר לחנוכה, ואת הספדו של אורי זוהר על קברו של חברו האהוב. "אומרים שהלך ענק, איזה ענק. נר אחד קטן של שמן היית אתה. תראה איך כל עם ישראל בוכה עליך, איך אהבו אותך. אנחנו יודעים שעשית טוב להרבה אנשים - לא כי אתה זמר או שחקן, אלא כי אתה אדם. כשהמשיח יבוא, אני לא אסתכל עליו - אני אסתכל עליך".

תוך כדי כתיבת הספר הביעו מעריצים רבים של איינשטיין רצון לתרום גם בעצמם עבור המטרה - וכך למעשה החלה כתיבתו של ספר נוסף לעילוי נשמתו. "זו זכות גדולה", אמר נתן חפץ, מפעילי ארגון "לב לאחים", שהרב אורי זוהר הוא אחד מראשיו. לדבריו, כחצי מלאכה כבר נעשתה - והוא צפוי להיות מושלם בשנה הבאה.

"אורי זוהר הרגיש בלב שהוא חייב לעשות משהו למחותן שלו, וככה זה התחיל", סיפר חפץ. "הוא אמר את זה בטלוויזיה לפני שנה, והנדבן אלון עמרם שמע את זה - ומיד התנדב ואמר שהספר 'עליו'. ככה זה התחיל. בדיוק לפני שנה".

עוד בוואלה!

5 שנים למותו: אמנים בוחרים את השיר האהוב עליהם של אריק איינשטיין

לכתבה המלאה
מימין סופר הסת״ם גבי בוזגלו, הרב אורי זוהר ויזם הנדל״ן אלון עמרם שתרם את הספר לעילוי נשמת אריה לייב בן יעקב ז״ל (אריק איינשטיין).29 בנובמבר 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
סוכם מראש על תאריך ההכנסה. זוהר/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

עמרם שיתף על הסיפור מהצד שלו. "זה היה ביום ראשון אחד, לפני שמונה או תשעה חודשים, כשראיתי בטלוויזיה את אורי זוהר אומר שהוא מאוד רוצה להכניס ספר תורה לעילוי נשמתו של חברו אריק איינשטיין ז"ל".

כשראה על הצג את מספר הטלפון לתרומות - התקשר מיד. "השאירו טלפון לתרומות של עשרה שקלים, והתקשרתי מיד ואמרתי אני רוצה לתרום. שאלו כמה שקלים, ואמרתי 'לא, אתם לא מבינים. אני רוצה לתרום את כל הספר'".

אריק איינשטיין בקמפיין לפולגת. ראובן קסטרו
מעריצים רבים של איינשטיין רצון לתרום גם בעצמם עבור המטרה. איינשטיין/ראובן קסטרו

ביום רביעי שלאחר מכן כבר היה בביתו של זוהר ואיתו סופר הסת"ם שכתב את הספר. "זהו לא הספר הראשון שאני תורם, כתבתי כבר כמה בחיים", אמר. "נכנסנו, הציגו אותנו. אורי שאל כמה אני רוצה לתרום, ואמרתי את הכול, ושאת התרומות של אחרים ישמרו למשהו חשוב אחר. בו במקום סיכמנו כבר אז שהיום זה יקרה - ערב חנוכה - יום השנה לפטירתו של אריק איינשטיין".

לדבריו, הוא נרתם למשימה למרות שאין לו קשר מיוחד ליצירותיו של איינשטיין. "את האמת, ועם יד על הלב, המוסיקה שלו היא לא בדיוק המוסיקה שלי. זה לא זוהר ארגוב או אייל גולן שאני שומע, אבל אריק איינשטיין זה אריק איינשטיין. אני יודע להעריך את התרומה שלו למוסיקה הישראלית ולפסקול החיים של כולנו, ולכבוד הוא לי לסייע במשהו כזה לעילוי נשמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully