וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הדליק נר חנוכה במערת המכפלה: "הכרה בזיקה שלנו צריכה להיות מעל כל מחלוקת"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 19:16

הנשיא השתתף באירוע הדלקת נר עם תושבי היישוב היהודי: "הזיקה למורשת האמהות והאבות אינה בספק". עימותים פרצו בין עשרות פלסטינים לבין כוחות צה"ל באחת השכונות בעיר. ח"כ עודה: "הרצוג לא הלך להדליק נר ראשון, הוא הלך להבעיר את חברון"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הדליק היום (ראשון) נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה עם תושבי היישוב היהודי בחברון. "גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות - הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האמהות והאבות איננה מוטלת בספק", אמר הרצוג. "ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

"כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם", אמר הרצוג. "לא נסכים על הכול, אבל תמיד נזכור כי 'בני איש אחד נחנו'. שלכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. לצד זאת עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן - במרחב המקודש לבני אברהם כולם, עלינו להמשיך ולחלום על שלום, בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות".

הנשיא יצחק הרצוג בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערכת המכפלה 28 בנובמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ספג ביקורת מהשמאל. הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הביקור בחברון התקיים ברקע ביקורת חריפה משמאל. בימים האחרונים, מאז שנודע דבר ביקורו של הרצוג במקום, חברי כנסת וארגונים מהשמאל תקפו את המהלך ואף ארגנו הפגנה במהלך הביקור תחת הכותרת "ימי החנופה". ברקע הביקור, עימותים אלימים פרצו בין עשרות פלסטינים לבין כוחות צה"ל באזור שכונת באב אל-זאויה שבחברון.

הרצוג ספג ביקורת מחברי מרצ והרשימה המשותפת וכן מארגוני שמאל כמו שלום עכשיו ושוברים שתיקה. הח"כים של מרצ, מוסי רז, מיכל רוזין וגבי לסקי, אמרו כי "נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנוייה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן תקף את הרצוג בעקבות ההדלקה במערת המכפלה: "הרצוג לא הלך להדליק נר ראשון, הוא הלך להבעיר את חברון. מי שחוגג עם מעריצי הרוצח גולדשטיין לא יכול להיות הנשיא של כל אזרחי המדינה".

ח''כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) כינה את הרצוג "נשיא האפרטהייד בחגיגות נר ראשון במעוז האפרטהייד". בשלום עכשיו אמרו ש"בלתי נתפס שנשיא המדינה, שאמור להיות דמות מאחדת, בוחר מכל המקומות להדליק נר במקום שהפך למעוז הכהניזם ולסמל הדיכוי והאלימות", ובשוברים שתיקה אמרו כי "הבחירה של הרצוג לציין את הנר הראשון לחנוכה דווקא במעוז הכהניזם היא החלטה מבישה ומנותקת שמעדיפה את גולדשטיין וגופשטיין על פני טובת החברה הישראלית ועתידה". גם ברשות הפלסטינית גינו את הביקור וקראו להרצוג לבטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully