וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הווריאנט, הנוסעים בנתב"ג לא ממהרים לבטל טיסות: "כל חודשיים יש פה זן חדש"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 15:54

זן האומיקרון הביא איתו הגבלות חדשות שישפיעו בעיקר על הטסים לחו"ל. למרות החששות שעד שיחזרו ארצה ההנחיות יוחמרו, אלה שתכננו לטוס לא ממהרים לשנות את התוכניות. "מאוד קשה לנבא מה יהיה, קיים חשש שבכלל לא אוכל לחזור לארץ"

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

זן האומיקרון גרם לשינוי בחלק מהתוכניות של הישראלים לשבועות הקרובים, כשמדינות חדשות נכנסו לרשימה האדומה והכתומה של משרד הבריאות. בנוסף על כך, הוחזרו הגבלות על מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים שישובו מחו"ל וייאלצו לשהות בבידוד לפחות שלושה ימים עד לקבלת שתי בדיקות PCR שליליות.

למרות זאת, נוסעים בנתב"ג שידרו היום (ראשון) אווירה של עסקים כרגיל, עם חששות בעקבות חוסר הוודאות שהביא איתו הופעת הווריאנט החדש. ענבל בר לב, בת 20, טסה היום לחופשה באמסטרדם. "אני מקווה שהולנד לא תהפוך לאדומה, ואם כן, שלפחות ייתנו לנו התראה ואוכל להקדים את החזרה לארץ. בכל מקרה אצטרך להיות בבידוד לפחות שלושה ימים, אני מפספסת לימודים בגלל זה. אחרי שאני חוזרת מחו"ל אני מתחילה ללמוד ואפספס את היום הראשון של הלימודים ואולי יותר. זה מאוד מבאס. חיכיתי לנסיעה הזאת, ולא כתבו ולא אמרו שום דבר, היו רק אזהרות ולא היה משהו קונקרטי. זה ממש באסה".

ענבל בר לב, נוסעת בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"אני מפספסת לימודים בגלל הבידוד". ענבל בר לב/ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

פרנסואה ביטנקורט מקצרין, שטס לשלושה שבועות לפרו כדי לבקר את אמו החולה, לא יודע מה יהיה המצב כשיחזור ארצה. "בהחלט יש חשש מהנגיף החדש ומכך שבחזור ההנחיות שוב ישתנו. אבל ממשיכים קדימה, אמרו התמודדות, לא? מה שצריך מבחינת ימי הבידוד והבדיקות אני אעשה, אנחנו רוצים בבריאות של עמנו. אני מקווה מאוד שאני סומך על המערכות הנכונות שהחליטו מה שהחליטו ושנצא מזה כמו שצריך. חייב להיות שיתוף פעולה של כולנו".

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג, היום/ראובן קסטרו
פרנסואה ביטנקורט, נוסע בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"ממשיכים קדימה, נתמודד". פרנסואה ביטנקורט/ראובן קסטרו

דימה לוסקי, לשעבר דייל אוויר באל על שפוטר בעקבות הקורונה, טס לשבועיים לטביליסי שבגאורגיה. "אצטרך לשהות שלושה ימים בבידוד כשאחזור. אני לא איש מקצוע, אבל אני מקווה שזה כבר לא יעמוד על הפרק כשאני אחזור. אני מתחיל לעבוד בחו"ל, ואני חוזר לארץ כל כמה שבועות, אז זה מאוד יכול להקשות עלי. אני חושב שאנחנו נמצאים במערבולת מאוד מוזרה - כל חודשיים יש פה זן חדש, ואני לא כל כך רואה את האור בקצה המנהרה. זה מאוד עצוב. מאוד קשה לנבא מה יהיה, וקיים איזשהו חשש שבכלל לא אוכל לחזור לארץ. אני עדיין מאמין בממשלה הנוכחית, שהם יותר אמיצים. למרות שאתמול דיברו על לסגור את שדה התעופה, מדובר בצעד מאוד דרסטי כשיש לנו מאומת אחד בארץ או מספר קטן מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully