וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אשרה את השימוש באיכוני שב"כ לצורך מאבק בווריאנט האומיקרון

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 16:29

השרים אלי אבידר, גדעון סער ויפעת שאשא ביטון התנגדו להחלטה, והשרים תמר זנדברג, עיסאווי פריג' וקארין אלהרר נמנעו. עימות חריף פרץ בין ראש הממשלה נפתלי בנט לאבידר שטען שראש השב"כ "התאהב בכלי" (האיכון). בנט לאבידר: "אל תדבר לגופו של ראש השב"כ"

בווידאו: השר אבידר נגד איכוני השב"כ/צילום: רוני כנפו

הממשלה אישרה היום בישיבתה את הפעלת איכוני שב"כ לצורך מאבק בהתפשטות וריאנט האומיקרון. נגד ההחלטה הצביעו השרים גדעון סער, אלי אבידר ויפעת שאשא ביטון. השרים תמר זנדברג, עיסאווי פריג' וקארין אלהרר נמנעו בהצבעה.

האיכונים יופעלו מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום עד יום חמישי בחצות. הקואליציה מתכוונת לקדם את הפעלת האיכונים בחקיקה מהירה עוד השבוע.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי זן האומיקרון מתפשט בעוד מקומות בעולם וכי עוד מדינות מטילות הגבלות. "אתמול הפעלנו צעדים מחמירים במטרה לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ ומבפנים. מבקש מהציבור סבלנות ומשמעת. מבין את העייפות מהחיים בצל הקורונה, זה לא קל לאף אחד אבל זו המציאות. המשימה שלנו היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. לשם כך מבצעים הערכת מצב כל יום מעריכים את גודל האיום ומתאימים צעדים והגבלות. עכשיו צריך להדק גבולות כדי לשמור על מדינת ישראל מבפנים".

על אי הנוחות לטסים לחו"ל בעקבות ההחלטות אמש בקבינט הקורונה אמר בנט: "אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד. ההגבלות הן לא צעד קל אבל זה צעד הכרחי. כשאנחנו עומדים בפני איום צריך כמה שכבות הגנה. לנו יש חיסונים, הם מונעים סבירות גבוהה תחלואה קשה".

בנט התייחס גם לשיחות הגרעין עם איראן, שיתחדשו מחר בווינה. "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות, זה מסר שאנחנו מעבירים בכל דרך גם לאמריקנים וגם לשאר המדינות. שר החוץ יעביר מסר זהה בלונדון ופריז השבוע. חשוב מאוד שהממשלה תדבר בקול אחד בעניינים הנוגעים לביטחון המדינה".

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
"ההגבלות - לא צעד קל, אבל הכרחי". בנט/פול, מוטי מילרוד

השר אלי אבידר הודיע לפני ישיבת הממשלה כי הוא מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ. "זו חצייה של גבול אדום, קו אדום מטורף, הממשלה הזו לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת. מצפה מהשרים שהתנגדו בקדנציה הקודמת להצביע נגד".

במהלך הדיון על איכוני השב"כ פרץ עימות חריף בין אבידר לראש הממשלה בנט. אבידר טען כי "רונן ראש השב"כ התאהב בכלי" (של האיכונים). ראש הממשלה בנט בתגובה גער באבידר: "אל תדבר לגופו של ראש השב"כ, אל תכפיש אותו, הוא עושה עבודה מצויינת". אבידר ענה: "אני אגיד מה שאני רוצה".

בסביבתו של השר אבידר אמרו כי אם הממשלה תאשר את איכוני השב"כ "יהיו לכך השלכות" מבחינתו. אבידר מכהן מאז חודש יולי כשר במשרד ראש הממשלה והתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. אבידר יכול עקרונית להתפטר מהממשלה ולחזור לכנסת במידה וירצה להקצין את מחאתו על מדיניות האיכונים. הוא היה אמור להתמנות במקור לשר לענייני מודיעין במקום השר אלעזר שטרן אך עם הסרת מועמדות שטרן לראשות הסוכנות הוא נשאר בתור שר לנושאי תכנון אסטרטגי במשרד רה"מ.

אבידר מתח אתמול ביקורת פומבית חריגה על בנט והממשלה באירוע שבתרבות בצור הדסה ואמר כי "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו". עוד אמר כי "מצב הדמוקרטיה הישראלית לא יותר טוב ממה שהיה בתקופת נתניהו. חוק הסמכויות הוא חוק שלא צריך להיות במדינה דמוקרטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אמצעי לגיטימי כל עוד יש בלמים"

לעומתו, שר התקשורת יועז הנדל הביע תמיכה באמצעי הבלימה. "כדי להתמודד עם המחלה צריך לנקוט בכל אמצעי שעומד במבחן הפרטיות של האזרחים. איכוני שב"כ היו בעבר וזה אמצעי לגיטימי כל עוד יש איזונים ובלמים".

שר התיירות יואל רזבוזוב הביע תמיכה בסגירת השמיים לתיירים לשבועיים הקרובים. "נכון לעכשיו אנחנו בניהול סיכונים ועד שלא נבין את חומרת הווריאנט וההשפעה שלו. כל עוד יש אי ודאות עדיף שנטעה ותעשיית התיירות תסבול שבועיים. בשבוע הבא נביא החלטת ממשלה לפיצוי הענף".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully