וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא בזול: ביהמ"ש גזר על שודד סופרמרקט בחיפה עונש של 9 חודשי עבודות שירות

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 11:45

שי אדרעי, בן 42, הורשע בניסיון שוד סניף "ויקטורי" בעיר לפני כשנתיים וחצי, במהלכו תקף עובדת של החנות, שהצליחה להימלט ממנו. על אף שבפרקליטות ביקשו עונש של שנתיים עד ארבע שנים, השופט החליט להיעתר לבקשתו להמתיק את הדין. "יש לתת לנאשם הזדמנות לשוב למוטב"

תיעוד ניסיון השוד בסניף "ויקטורי" בחיפה/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר תשעה חודשי עבודות שירות על תושב העיר שי אדרעי בן ה-42, שהורשע בניסיון שוד סניף רשת הסופרמרקטים "ויקטורי" בחיפה. העונש, שהינו קל יחסית לדבר העבירה, ניתן גם לאחר סקירה שהצביעה על חזרה לשימוש בסמים מצד אדרעי.

האירוע התרחש לפני שנתיים וחצי, ב-8 באפריל 2019. על פי כתב האישום המקורי, מעט לפני השעה תשע בערב, נכנס אדרעי כשהוא לבוש בבגדים שחורים המקשים על זיהויו, ומצוייד באקדח גז מפלסטיק, לסניף "ויקטורי" בשכונת שער העלייה, ששכן ליד ביתו של אימו בו התגורר. הוא כיוון את האקדח לעבר עובדת המקום, גרר ודחף אותה באלימות, והורה לה בצעקות "להביא את הכסף".

בתגובה לכך קראה העובדת לעזרה ובמקביל שפכה עליו כוס קפה שהחזיקה בידה, ונמלטה. בהמשך רץ אדרעי לקופה הראשית, פתח את המגירה הראשונה בשולחן, הוציא אותה, פיזר את תכולתה על הרצפה ואחר כך נמלט מהזירה. בזמן האירוע, תיעדו מצלמות האבטחה את המתרחש.

שוטרים שהוזעקו לזירה איתרו את החשוד לאחר זמן קצר בדירתה של שכנה של אימו, שם הסתתר, ועצרו אותו. הוא הואשם בניסיון שוד ובתקיפה סתם.

שי אדרעי בן ה-42, שהורשע בניסיון שוד סניף רשת הסופרמרקטים "ויקטורי" בחיפה. 30 בנובמבר 2021. תיק החקירה, מערכת וואלה!
ביהמ"ש גזר על הנאשם תשעה חודשי עבודות שירות. שי אדרעי/מערכת וואלה!, תיק החקירה

לאחר המקרה, בפרקליטות ביקשו שנתיים עד ארבע שנים של מאסר בפועל לאדרעי. ואולם, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי בפועל, הפגיעה בעובדת לא הייתה חמורה, בשל העובדה שהיא קראה לעזרה תוך שנמלטה מהמקום ושיבשה את תוכניתו, ומשום שברח מהסניף. "עשיתי דבר חמור ואני גם מתבייש בזה, זה דבר מאד גדול ולא קטן", אמר שי אדרעי לבית המשפט. הוא ביקש מהשופט אליקים שייתן לו סיכוי להמשיך בחייו, "אני נורא מתרגש, אני מצטער, אני רוצה להמשיך את החיים שלי ולעבוד".

השופט אברהם אליקים התרשם ונעתר לטיעוניו של הסנגור עו"ד יובל זמר, שגולל את נסיבות חייו של אדרעי כפי שתוארו גם בתסקירים אודותיו, וטען כי המעידה לאחר הגמילה מהסמים היתה חד-פעמית. כמו כן הזכיר שאדרעי, שאין לו עבר פלילי, נטל אחריות כשהודה במעשיו. ואכן, השופט ציין כי "יש במקרה זה להעדיף את שיקולי השיקום על פני שיקולי גמול והרתעה ויש לתת לנאשם הזדמנות לשוב למוטב ולעודד את השינוי החיובי בהתנהגותו". בנוסף לעבודות השירות אותם ירצה בחברה קדישא בחיפה, הוא הטיל על אדרעי גם מאסרים על תנאי של ארבעה ושמונה חדשים, וכן פיצוי של 3,500 שקלים לעובדת הסופרמרקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully