וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים באיראן: עימותים בהפגנות חקלאים בעיר איספהאן

27.11.2021 / 19:03

כוחות הביטחון עצרו יותר מ-60 מפגינים שמחו על התייבשות נהר זיינדה בשל הבצורת, ולפי תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נעשה שימוש גם באש חיה. בניסיון לבלום את המחאה, השנייה מסוגה במדינה בחודשים האחרונים, הוגבלה הגישה לאינטרנט באזור

עימותים בעיר איספהאן, איראן, במחאה על משבר המים/טוויטר

משטרת איראן אמרה היום (שבת) כי היא עצרה 67 מפגינים במהלך מחאה אלימה שהתקיימה אתמול בעיר איספהאן על רקע התייבשות נהר מרכזי באזור. מפקד המשטרה, חסן כרמי, אמר לסוכנות הידיעות פארס כי העצורים הם "השחקנים והמסיתים העיקריים שעומדים מאחורי הצרות" בעיר שבמרכז המדינה.

לפי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, כמה מפגינים נפצעו במהלך העימותים, שבמהלכם השתמשו כוחות הביטחון בגז מדמיע, אלות וככל הנראה גם ברובי ציד. המפגינים התייצבו לצד החקלאים באזור, הזועמים על המחסור במים בשל התייבשות נהר זיינדה, הגדול ביותר באזור מוכה הבצורת.

בסוכנות הידיעות פארס טענו כי המפגינים השליכו אבנים והציתו אופנוע משטרה ואמבולנס. "הם חלק מקבוצות של 40-50 ברחובות סביב גשר חאג'ו ומספר מוערך בכ-300", דווח. NetBlocks, העוקב אחרי הגישה לאינטרנט בעולם, אמר בטוויטר כי הוא זיהה שיבושים במקומות שונים באיראן מאז יום חמישי, וציין כי ייתכן שיש קשר להפגנות במחאה על משבר המים.

הפגנות מחאה על המחסור במים בעיר איספהאן, איראן, 19 בנובמבר 2021. AP
הפגנות מחאה על המחסור במים בעיר איספהאן, איראן, 19 בנובמבר 2021/AP

במהלך הלילה, אלמונים הציתו אוהלים ששימשו את החלקאים שהפגינו בסמוך לנהר בשבועיים האחרונים. מתנגדי המשטר האשימו את כוחות הביטחון, אולם כלי התקשורת הרשמיים תיארו את אלו שפינו אותם בתור "בריונים". החקלאים במחוז איספהאן מפגינים במשך שנים נגד הטיית המים מהנהר לטובת אזורים אחרים, שייבשה את אדמותיהם ומאיימת על פרנסתם. צינור המוביל מים למחוז יזד הסמוך ניזוק שוב ושוב.

הפגנות מחאה על המחסור במים בעיר איספהאן, איראן, 19 בנובמבר 2021. AP
הפגנות מחאה על המחסור במים בעיר איספהאן, איראן, 19 בנובמבר 2021/AP

המחאות באיספהאן מגיעות חודשים אחרי מחאה דומה על מחוסר במים במחוז חוזיסתן שבדרום המדינה, אז דיווחו ארגוני זכויות אדם על הרג של מפגינים בידי כוחות הביטחון, וימים לפני חידוש שיחות הגרעין עם המעצמות בווינה. איראן טוענת שהבצורת הקשה ביותר שפקדה אותה זה 50 אחראית למחסור במים, אולם באופוזיציה מאשימים את הניהול הכושל של הרשויות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully