וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה מתכנס לדון בצעדים לבלימת זן האומיקרון

עודכן לאחרונה: 27.11.2021 / 22:01

בין הצעדים שנשקלים - איסור כניסה לזרים ובידוד של 3 ימים נוספים למחוסנים ששבים מחו"ל. משרד הבריאות פרסם רשימה של 50 מדינות באפריקה שהוגדרו אדומות. עד כה זוהתה בישראל מאומתת אחת בזן הדרום אפריקני, ונבדקת האפשרות לעוד 7 נוספים, מתוכם 3 לא שבו מחו"ל

בווידאו: בנט בישיבת קבינט הקורונה/וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

התפשטות הזן החדש - עדכונים אחרונים

  • וריאנט שהתגלה בדרום אפריקה מציג יכולת מוגברת של הדבקה
  • ארגון הבריאות העולמי כינה אותו "אומיקרון" ואמר כי הוא "מעורר דאגה"
  • בעולם מגבילים טיסות ממדינות דרום אפריקה, מקרים ראשונים התגלו באירופה
  • ישראל הגדירה 50 מדינות באפריקה כאדומות
  • בישראל אובחנה מאומתת 1 ששבה מחו"ל, וחשד שההדבקה חדרה לקהילה

קבינט הקורונה מתכנס הערב (שבת) כדי לדון במהלכים שיעצרו את התפשטות הזן הדרום אפריקני "אומיקרון" - שעד כה אובחנו בו כמה חולים בודדים.

בין הצעדים שנשקלים: איסור כניסה לאזרחים זרים למשך שבועיים; שלושה ימי בידוד נוספים לישראלים ששבים מחו"ל - שלאחריהם תידרש בדיקת קורונה נוספת; בעניין ישראלים שאינם מחוסנים, תידון אפשרות של חיובם בשבעה ימי בידוד עם שתי בדיקות PCR. כמו כן, תעלה לדיון אפשרות של איכוני שב"כ לאזרחים שבאו במגע עם חולה מאומת בזן החדש.

צעדים אלו נשקלים לצד החלטת משרד הבריאות להגדיר 50 מדינות מאפריקה כאדומות, בהן אתיופיה, דרום אפריקה, איי סיישל, אריתריאה, קניה וטנזניה. כמו כן, הוחלט כי ישראלים השבים ממדינות אדומות, גם מחוסנים, מופנים למלונית קורונה עד לתוצאת בדיקה שנערכה להם בנתב"ג.

עד כה אותרה בישראל מאומתת אחת באופן ודאי, לאחר ששבה ארצה ממלאווי. עם זאת, במשרד הבריאות בודקים חשד לעוד שבעה מקרים נוספים, בהם שלושה שלא שבו מחו"ל לאחרונה. המשמעות היא כי ייתכן והזן החדש חדר לקהילה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון בקבינט הקורונה, 27 נובמבר 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בקבינט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הקבינט כי ישראל נמצאת בזמנים של אי ודאות וכינה זאת "תקופת הערפל". הוא ציין כי "אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא - ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

בצד התומך בסגירת שערי הכניסה בפני זרים עומד ראש הממשלה נפתלי בנט, שסבור שהצעד יצמצם את כניסת הווריאנט החדש. מנגד, שר הבריאות ניצן הורביץ מתנגד למהלך, וטוען כי סגירת המדינה באופן גורף תגרום לפגיעה כלכלית קשה למשק.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש מגיע לדיון קבינט הקורונה על הוריאנט הדרום אפריקני, 27 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
נחמן אש בכניסה לדיוני הקבינט, הערב/מעריב, אבשלום ששוני

בתוך כך, אותרו כמחצית מנוסעי האוטובוס לאילת, עליו שהתה אחת המאומתות לזן החדש. כעת, מחכים לתוצאות הבדיקות של הנוסעים.

בהתייעצות שקיים ביום שישי אחר הצהריים עם קבוצה של שרים ובכירים במערכת הבריאות אמר בנט כי יש לבצע צעדים מהירים לבלימת הווריאנט החדש כלקח מכניסת וריאנט הדלתא לישראל, אז הממשלה לא פעלה מהר מספיק.

מעבדת קורונה בקופת חולים כללית במחוז מרכז 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מעבדת קורונה בקופת חולים כללית/ראובן קסטרו

בכירי משרד הבריאות הוסיפו בדיון שלא ברור עדיין האם החיסון יעיל נגד הווריאנט החדש והדאגה בעניין עולה לאור העובדה שאחד מהנשאים שאותרו בישראל חוסן בשלוש מנות חיסון - ועדיין נדבק. אתמול החליטה הממשלה כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר.

עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה. ועדת החוקה של הכנסת תתכנס ביום ראשון לדון ולאשר את צעדי הממשלה.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
סבורים אחרת. בנט והורוביץ/פול, מוטי מילרוד

במקביל לתגבור מפקדת אלון לקטיעת שרשראות ההדבקה, ייפתח משרד הביטחון שתי מלוניות קורונה למבודדים. במקביל, ישראל תרכוש עשר מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הווריאנט החדש. בתוך כשבועיים, יותקנו מסנני אוויר במאות כיתות ובמאה גני ילדים, כחלק מפיילוט חדש. כמו כן, הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט.

בנט התייחס אתמול במסיבת עיתונאים מיוחדת לווריאנט ואמר כי הוא ממליץ בשלב זה לא לטוס לחו"ל. לדבריו, קבינט הקורונה יקבל החלטות משמעותיות יותר - אולם סגר לא נמצא על הפרק. "אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר - דגל אדום הורם. לפעולות שנבצע יהיה מחיר כלכלי, נערכים לכל תרחיש, כולל המחמיר".

בתוך כך, חברת "פמי פרימיום" האחראית על בדיקת הנוחתים בנתב"ג מסרה כי בעקבות ההנחיות החדשות, כל הדגימות שנשלחו החל מאתמול בבוקר נשלחו למעבדה אחת שיודעת לזהות את הווריאנט החדש, במקום שלוש מעבדות כפי שנעשה בשגרה. על כן, צפויים עיכובים בתוצאות הבדיקות בשל היווצרות עומס על המעבדה.

חרף זאת, לא עודכנו ההנחיות לגבי הבידוד הנדרש עבור הנכנסים לארץ. בתנאים הקיימים, ניתן לצאת מבידוד אחרי 24 שעות מהנחיתה, גם אם לא התקבלה תוצאה של בדיקת הקורונה. על כן, ולאור העיכובים הצפויים, קיים חשש ששבים מחו"ל שנדבקו בנגיף ולא מודעים מכך - לא יימצאו בבידוד ויסכנו אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully