וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לפחות 52 הרוגים בשריפה במכרה פחם בסיביר

25.11.2021 / 22:41

הכורים נלכדו בעומק של 250 מטר מתחת לקרקע בעקבות התלקחות של גז מתאן, ובין הקורבנות גם שישה מחלצים. מנהל המכרה ושני בכירים נוספים נעצרו בחשד להפרות תקנות הבטיחות במקום. פוטין שלח את תנחומיו, שלושה ימי אבל הוכרזו באזור

Nov. 25, 2021 photo, rescuers prepare to work at a fire scene at a coal mine near the Siberian city of Kemerovo, about 3,000 kilometres (1,900 miles) east of Moscow, Russia,.. AP
שישה מחלצים נספו במהלך החיפושים אחר ניצולים. צוותי חירום בכניסה למכרה, היום/AP

לפחות 52 כורי פחם ואנשי חילוץ נספו בשריפה במכרה פחם בסיביר - כך דיווחו היום (חמישי) הרשויות ברוסיה. גורמים רשמיים אמרו מוקדם יותר כי החיפושים אחר נעדרים הופסקו מטעמי בטיחות, בגלל הצטברות של גז מתאן נפיץ וריכוז גבוה של אדים רעילים מהשריפה. סגן התובע הכללי של רוסיה דמיטרי דמשין אמר לכתבים כי ככל הנראה השריפה נבעה מפיצוץ מתאן שנגרם מניצוץ. שלושה אנשים, בהם מנהל המכרה ושני בכירים נוספים, נעצרו בחשד שהפרו את כללי הבטיחות.

הפיצוץ אירע בסביבות השעה 08:35, והוא גרם לשריפה במערכת האוורור של מכרה ליסטביאזנה השוכן במחוז קמרובו שבדרום-מערב סיביר, כ-3,500 ק"מ ממזרח לבירה מוסקבה. המכרה התמלא בעשן, בזמן שהיו בו 285 כורים ו-239 מהם נחלצו בחיים. מותם של 11 כורים נקבע זמן קצר לאחר השריפה, ועוד 35 הוגדרו נעדרים, עד שבשעות הערב הכריזו הרשויות כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים. עוד שישה מחלצים נספו במהלך הסריקות, שהופסקו במהלך היום מחשש לפיצוצים נוספים. עשרות כורים פונו לבית חולים משאיפת העשן הסמיך שמילא את המכרה, וכמה מהם היו במצב קשה.

התכנסות של כוחות החירום בפתח מכרה פחם בסיביר, רוסיה, 25 בנובמבר 2021. רויטרס
ב-2004, 13 איש נהרגו בתאונה דומה במכרה. כינוס כוחות החירום, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות ואמר כי הממשלה תציע את כל הסיוע הדרוש לפצועים. בעקבות האסון, הרשויות במחוז הכריזו על שלושה ימי אבל. מכרה ליסטביאזנה ידע כבר תאונה קטלנית דומה בעבר: ב-2004, 13 איש נהרגו בפיצוץ גז מתאן במקום.

תאונת המכרה היום היא הקשה ביותר מאז 2010, כש-90 בני אדם נהרגו במכרה ראספדסקיה. ב-2016, 58 מכרות פחם ברוסיה עברו בדיקות בטיחות, והרשויות הכריזו על 34% מהם כלא בטוחים, אולם מכרה ליסטביאזנה לא היה אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully