וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מעשה קדוש יותר": מלך מרוקו סייע באופן אישי לקבורת רב יהודי שמת בממלכה

25.11.2021 / 12:25

הרב אלחדד הגיע בשבוע שעבר לביקור שורשים במרוקו, אך לקה בלבו, נפל ומת. השר גנץ, שנמצא בביקור במדינה, חשף כי רופאיו של מוחמד השישי ניסו לסייע במלחמה על חייו, והמלך היה מעורב אישית בהעברת גופתו ארצה

מלך מרוקו מוחמד השישי התערב בשבוע שעבר באופן אישי בקבורה של רב ישראלי שביקר במדינה - כך חשף היום (חמישי) שר הביטחון בני גנץ במהלך שהותו במדינה.

הרב אברהם אלחדד ביקר במדינה בחיפוש אחר שורשיו המרוקנים. במהלך נסיעתו אלחדד ככל הנראה לקה בלבו, נפל, ונפצע באורח אנוש. רופאים מקומיים נלחמו כדי להציל את חייו - תוך שהתייעצו עם הרופא של המלך עצמו. למרות המאמצים להציל את חייו, הרב אלחדד הלך לעולמו.

מלך מרוקו, מוחמד השישי. AP
"אין מעשה קדוש יותר", מלך מרוקו/AP

עם היוודע דבר התאונה, הגיעו המלך ויועציו אל המשפחה, וסידרו מטוס פרטי שיטיס את הרב אלחדד כדי להיקבר בישראל, בטקס דתי. מוחמד היה מעורב אישית בהעברת הגופה, לאחר שהדגיש כי אין "מצווה" או מעשה קדוש גדול יותר מדאגה למתים, ולסייע לקבור אותם על פי המסורת היהודית, בזמן המוקדם ביותר.

בתקופה האחרונה ישראל ומרוקו פועלות לקידום היחסים ביניהן. אתמול יצא גנץ לביקור במדינה וחתם על הסכם ביטחוני היסטורי לשיתוף פעולה בין ישראל ומרוקו, יחד עם מקבילו במדינה עבד אל-לטיף לודיי. בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון נמסר כי ההסכם יכלול את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ויאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully