וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בתעלת למאנש: לפחות 27 מהגרים טבעו למוות בדרכם לבריטניה

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:23

בין הקורבנות באסון - החמור אי-פעם בתעלה - חמש נשים וילדה, וארבעה מהגרים ניצלו. "זאת טרגדיה קשה שמכעיסה אותנו", אמר שר הפנים בצרפת, שציין כי ארבעה מבריחים חשודים נעצרו ותקף את מדיניות ההגירה של בריטניה. מקרון: "לא נאפשר לתעלה להפוך לבית קברות"

בווידאו: מהגרים טבעו בתעלת למאנש בדרם לבריטניה/צילום: רויטרס

לפחות 27 בני אדם טבעו למוות אתמול (רביעי) במי הים הקפואים מול חופי צרפת. זאת, לאחר שסירה שהובילה מהגרים שעשו את דרכם לבריטניה, התהפכה בתעלת למאנש. מדובר באירוע הקשה מסוגו בתעלה, ולא זכור מניין מתים גבוה כל כך בהתהפכות או בטביעה של סירת מהגרים באזור. הסירה התהפכה לחופי קאלה שבצרפת, שאליה מגיעים מהגרים רבים הרוצים לחצות את העלה בדרך לאי הבריטי.

שר הפנים של צרפת ג'ראלד דרמנין אמר כי בין המתים חמש נשים וילדה קטנה. ארבעה בני אדם נוספים חולצו, אך הם סובלים מהיפותרמיה. "זאת טרגדיה קשה שמכעיסה אותנו", אמר דרמנין. לדבריו, ארצו צריכה להיאבק במבריחים, ארבעה חשודים נעצרו במעורבות בטרגדיה. הבוקר אמר השר כי בין אלו שניצלו היו אזרחים עיראקים וסומלים ותקף את מדיניות ההגירה של בריטניה.

הטביעה מתרחשת כמה ימים לאחר שהרשויות בצרפת ובריטניה הגיעו להסכמה לעשות יותר כדי לבלום את מספר המהגרים העוברים בשטחן. אולם המשטרה בצרפת מתקשה למנוע את ניסיונות ההסתננויות של המהגרים, והנושא גורם למתיחות רבה בין לונדון לפריז.

קבוצה של מהגרים שעושה דרכה מצרפת לבריטניה, 24 בנובמבר, 2021. רויטרס
האירוע הקשה מסוגו בתעלה. קבוצה של מהגרים שעושה דרכה מצרפת לבריטניה/רויטרס

"צרפת לא תאפשר שהתעלה תהפוך לבית קברות", אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון. הוא קרא להחמרה מידית בביקורת הגבולות ולדיכוי מוגבר מול מדינות אירופיות אחרות של מבריחי מהגרים.

הניסיונות להגיע לבריטניה דרך הים גברו בשנים האחרונות. מאז תחילת השנה, היו 47 אלף ניסיונות לחצות את התעלה ו-7,800 מהגרים ניצלו כשחולצו מלב הים. שבעה בני אדם מתו או נעלמו עד כה השנה, לפני התקרית אתמול.

מהגרים רבים - רובם ממדינות באפריקה או המזרח התיכון - תופסים את בריטניה כיעד אידיאלי בעקבות האנגלית וכן גם כי כבר יש להם משפחה או חברים שם.

קבוצה של מהגרים שעושה דרכה מצרפת לבריטניה, 24 בנובמבר, 2021. רויטרס
קבוצה של מהגרים שעושה דרכה מצרפת לבריטניה/רויטרס

המעברים הפכו למרכיב נוסף בהחמרת היחסים בין צרפת לבריטניה, כשכל צד מאשים את השני בכך שלא עשה מספיק כדי לבלום את הניסיונות. על פי הסכם בין שתי המדינות, בריטניה משלמת לצרפת כדי לפקח על המעברים באמצעות מעקבים וסיורים.

ראש הממשלה של בריטניה, בוריס ג'ונסון, ששוחח עם מקרון, אמר כי הוא "מזועזע ועצוב עמוקות מאובדן החיים בים בתעלה". ג'ונסון הוסיף: "אני גם רוצה לומר שהאסון הזה מדגיש עד כמה מסוכן לחצות את הערוץ בצורה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully