וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המים ירדו ליולדת בשבוע ה-27 - התינוקת נולדה אחרי 70 יום

24.11.2021 / 12:07

מורן, בת 35 מתל אביב, אושפזה במחלקה להיריון בסיכון גבוה אחרי ירידת המים, כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן ללידה. "הצוות אמר לי: 'אנחנו נעשה הכול כדי שתוכלי למשוך את ההיריון כמה שרק אפשר'", סיפרה. אחרי עשרה שבועות נולדה בת בריאה: "זו תחושת אושר עילאית"

תינוקת בריאה נולדה השבוע בתל אביב, בשבוע ה-37 להיריון - עשרה שבועות אחרי שירדו המים ליולדת. על פי רוב, הלידה מתרחשת שעות או ימים בודדים אחרי ירידת המים, באזור החודש התשיעי להיריון. ואולם, במקרה של היולדת, מורן רוזנבלום בת ה-35 מתל אביב, המים ירדו בשלב מוקדם של ההיריון, בשבוע ה-27 - והתינוקת נותרה בבטנה במשך 70 יום עד לרגע הלידה.

רוזנבלום אושפזה עם ירידת המים במחלקה להריון בסיכון גבוה בבית החולים ליולדות ליס, במתחם בית החולים איכילוב, מחשש שתסבול מזיהומים ומלידה מוקדמת. פרופ' לירן הירש, מנהל המחלקה, מסביר כי היא קיבלה זריקות שנועדו "להבשלת מערכות הגוף של העובר", לצד טיפול אנטיביוטי. "כל צוות המחלקה תמך בה וקיווה שיקרה עימה נס שבו תוכל להחזיק את ההיריון ככל שרק ניתן".

בשבוע 27 ירדו למורן המים,  היא הצליחה להחזיק את ההיריון במשך 70 יום עד לחודש תשיעי וילדה בת בריאה. מירי גטניו, דוברות איכילוב, אתר רשמי
"תחושת אושר עילאית". מורן, התינוקת וצוות המחלקה/אתר רשמי, מירי גטניו, דוברות איכילוב

"לא הכנתי את עצמי שבשבוע כל כך מוקדם אצטרך לבלות את שארית תקופת ההיריון בבית חולים", סיפרה רוזנבלום על האשפוז. "לא ידעתי כמה זמן אצליח לשרוד ולשמור את הקטנה בפנים, ובנוסף, עצם המחשבה שלא אוכל להיות לצד משפחתי ובני הקטן בן ה-3 ריסקה אותי לגמרי".

היא הודתה לצוות בית החולים שטיפל בה לאורך התקופה. "הצוות במחלקה שהפך להיות משפחתי השנייה שמר עלי ודאג לי, הם תמיד אמרו לי: 'אנחנו נעשה הכול כדי שתוכלי למשוך את ההיריון כמה שרק אפשר', והצלחנו", הוסיפה, "הגעתי לחודש תשיעי, ורגע לפני ניתוח קיסרי מתוכנן - נתקפתי צירים ובתוך שעה וחצי יילד אותי ד"ר מתן ענתבי המופלא בלידה רגילה - תינוקת בריאה ושלמה". לדבריה, "זו הייתה תחושת אושר עילאית. כל התקופה הזו התנקזה לרגע אחד קסום של אושר ושמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully