וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נערכת לגל קורונה קשה בחורף: "עוד 700 אלף איש עלולים למות"

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני חודשים קשים ביבשת, שחווה התפרצות קשה הגוררת חזרה לסגרים והגבלות, וקורא לכולם להתחסן הולנד שולחת חולי קורונה לגרמניה, סלובקיה שוקלת גם היא סגר ומספר המתים היומי ברוסיה נע סביב 1,200

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי כ-700 אלף איש נוספים עלולים למות מנגיף הקורונה באירופה ובחלקים מאסיה עד מרץ. מניין המתים במגיפה באזור, הכולל לפי הארגון 53 מדינות - כולל ישראל - כבר עלה ליותר ממיליון וחצי.

מדינות באירופה חוות גל רביעי וחמישי של המגיפה, ואוסטריה הראשונה להטיל מחדש סגר מלא ולחייב את אזרחיה להתחסן נגד הנגיף החל מפברואר. כמה מדינות אחרות ביבשת - בהן צרפת, גרמניה ויוון - עשויות לחייב בקרוב את אזרחיהן להתחסן במנה שלישית כדי שהתו הירוק שלהם יישאר בתוקף.

בכמה מדינות נרשמו הפגנות זעם נגד ההגבלות החדשות. בהולנד, ששולחת חולי קורונה לגרמניה בשל עומס בבתי החולים שלה, נרשמו כמה לילות של התפרעות במחאה על הסגר החלקי שהטילה הממשלה. בפולין נרשמו היום יותר מ-25 אלף נדבקים, לראשונה מאז אפריל. סלובקיה דיווחה על שיא במספר הנדבקים היומי, עם 10,315 מקרים, והיא שוקלת להטיל סגר.

ניידת לבדיקת קורונה בעיר פרנקפורט, גרמניה, 17 בנובמבר 2021. AP
ניידת לבדיקת קורונה בעיר פרנקפורט, החודש/AP

לפי ארגון הבריאות העולמי, הקורונה היא כיום סיבת המוות העיקרית באזור אירופה עם כמעט 4,200 מקרים ביום. ברוסיה לבדה, מספר המתים היומי עלה לאחרונה ליותר מ-1,200 והתמותה הגבוהה נקשרת להתפשטות זן הדלתא ושיעורי חיסונים נמוכים.

מנהל תחום אירופה בארגון הבריאות העולמי, ד"ר הנס קלוגה, הפציר באלו שטרם התחסנו לקבל את הזריקה. "לכולנו יש את ההזדמנות והאחריות לעזור במניעת טרגדיה ואובדן חיי אדם מיותרים, ולהגביל שיבושים נוספים לחברה ולעסקים במהלך החורף הקרוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully