וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה ברבאט: גנץ חתם על הסכם ביטחוני בין ישראל ומרוקו

במהלך ביקורו במדינה שר הביטחון נפגש עם מקבילו והשניים חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה שיסייע להידוק היחסים. בהמשך ישוחח עם הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירי המטה הכללי, וכן עם שר החוץ. "נמשיך לחזק את הקשרים", אמר לפני העלייה למטוס

בווידאו: דיווח של אמיר בוחבוט שליח וואלה! למרוקו על חתימת ההסכם בין גנץ למקבילו המרוקאי/צילום: אלעד עוז וטל עוז/ משרד הביטחון

ישראל ומרוקו חתמו היום (רביעי) על הסכם ביטחוני היסטורי, שמהווה מזכר הבנות לשיתוף פעולה שיסייע להידוק היחסים בין המדינות. על ההסכם חתמו שר הביטחון בני גנץ המבקר במדינה ומקבילו עבד אל-לטיף לודיי.

בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון נמסר כי ההסכם מספק מסגרת עבודה ליחסי הביטחון בין שתי המדינות, ויאפשר את תחילת שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי ביניהן. בין השאר, יכלול ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ויאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

"זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן", אמר גנץ לאחר החתימה. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

ביקור שר הבטחון בני גנץ במרוקו 24 בנובמבר 2021. -, לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ לאחר חתימת ההסכם ברבאט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, -

במעמד החתימה ביקש שר הביטחון להודות למלך מוחמד החמישי ולשר ההגנה, על פעולתם לחיזוק והרחבת היחסים בין המדינות. "גנץ הדגיש בפגישתו עם שר ההגנה את חשיבות האצת שיתוף הפעולה, ליציבות האזור ולשגשוגו והביע תקווה שהוא יהיה פתיח להרחבה נוספת של הסכמי הנורמליזציה", נמסר.

גנץ נחת הלילה ברבאט והתקבל על ידי קצינים בכירים בצבא בשדה התעופה. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי ההסכם שנחתם היום יאפשר לצדדים לחלוק אינטרסים ביטחוניים, לא רק באמצעות ייצוא וייבוא טכנולוגיות ביטחוניות ומערכות נשק מתקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully