וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך של אלברט איינשטיין על תורת היחסות נמכר ב-11 מיליון אירו

בית מכירות פומביות בפריז ציין כי זהו שיא בסכום ששולם על מסמך מדעי חתום. הוא אחד משניים בלבד המציגים את העבודה התיאורטית של הפיזיקאי היהודי על פריצת הדרך המדעית שלו, שפורסמה ב-1915 ושינתה את ההבנה של המרחב, הזמן וכוח הכבידה. המסמך נשמר על ידי עמית שוויצרי

מכירה פומבית של מסמך על תורת היחסות של אלברט איינשטיין בפריז, 23 בנובמבר 2021. רויטרס
איינשטיין שמר מעט מאוד הערות כתובות. המכירה הפומבית, אתמול/רויטרס

כתב יד עם חישובים שעשה אלברט איינשטיין כשניסה לנסח את תורת היחסות שלו נמכר אתמול (שלישי) ב-11 מיליון אירו במכירה פומבית בצרפת. המכירה בבית המכירות הפומביות "כריסטי" שבפריז שברה את מחיר השיא של מסמך מדעי חתום.

זהו אחד משני מסמכמים בלבד המציגים את העבודה התיאורטית של הפיזיקאי היהודי על פריצת הדרך המדעית הגדולה שלו. התיאוריה, שפורסמה ב-1915, שינתה את ההבנה של האנושות בדבר המרחב, הזמן וכוח הכבידה. המסמך נכתב בין 1913 ל-1914 על ידי איינשטיין ועמיתו השוויצרי מישל בסו, שהחזיק במסמך. בבית המכירות הפומביות שיבחו את החשיבה קדימה של בסו.

"איינשטיין הוא מישהו ששמר מעט מאוד הערות, אז עצם העובדה שכתב היד שרד ועשה את דרכו אלינו כבר הופכת אותו ליוצא דופן", אמר וינסנט בלו, מומחה בבית המכירות הפומביות. הדפים מכילים חישובים שנעשו בעט שחור כשלפי בלו, הם כולל כמה שגיאות שנעשו במסע לקראת ניסוח התיאוריה. בכריסטי מסרו כי המכירה "משכה אספנים מכל רחבי העולם שהכירו בחשיבות המסמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully