וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה ומוסדותיו השונים כארגון טרור

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 8:11

המדינה הצטרפה ל-17 מדינות נוספות שהחליטו להגדיר את הארגון באופן דומה במהלך השנתיים האחרונות. המשמעות של ההחלטה היא כי כל אזרח או ארגון אוסטרלי שיפעל לטובת חיזבאללה, פעולותיו ייחשבו כעבירה פלילית. לפיד: "מהלך נכון, קורא ליתר המדינות להצטרף"

ממשלת אוסטרליה הכריזה הלילה (רביעי) על חיזבאללה וכל מוסדותיו השונים וזרועותיו כארגון טרור - כך עדכן משרד החוץ הישראלי. בכך, המדינה הצטרפה ל-17 מדינות נוספות שהחליטו להגדיר את הארגון באופן דומה במהלך השנתיים האחרונות. המשמעות של ההחלטה היא כי כל אזרח או ארגון אוסטרלי שיפעל לטובת חיזבאללה, פעולותיו ייחשבו כעבירה פלילית.

שר החוץ, יאיר לפיד, בירך על ההחלטה, שעליה בישרה השרה לביטחון פנים של אוסטרליה, קארן אנדרוז. "אני מודה לממשלת אוסטרליה על ההחלטה הקובעת כי חיזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי.

לפיד אמר כי מדובר במהלך נכון שכן חיזבאללה הוא גוף אחד, "וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית". הוא קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון כארגון טרור.

לוחמי חיזבאללה בלבנון, 18 במרץ 2019. AP
לוחמי חיזבאללה בלבנון, 18 במרץ 2019/AP

ביום שישי הודיעה ממשלת בריטניה כי תכריז על חמאס כארגון טרור. במסגרת היוזמה, עליה הודיעה שרת הפנים של בריטניה פריטי פאטל, תמיכה בזרוע המדינית של חמאס תיחשב כעבירה פלילית שבצידה 14 שנות מאסר. ההחלטה תובא לאישור הפרלמנט השבוע. משמעות ההחלטה היא כי הנפת דגל חמאס, או כינוס של הארגון במדינה ייחשבו עבירות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully