וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת בנט ביום המאבק באלימות נגד נשים: "יש עלינו הרבה אחריות כהורים"

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 23:29

בכנסת ציינו את יום המאבק הבינלאומי ואירחו בין השאר את רעיית ראש הממשלה וכן את אשת שר החוץ, ליהיא לפיד. בנט: "צר לי לומר, אבל בן הזוג האלים של עוד 15 שנים, הוא היום ילד שגדל בבית כלשהו". לפיד: "גברים, דברו עם החברים שלכם, עם הילדים שלכם. אישה היא לא רכוש"

בווידאו: גילת בנט, רעיית ראש הממשלה בכנס לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים/צילום: ערוץ הכנסת

רעייתו של ראש הממשלה, גילת בנט, אמרה היום (שלישי) במליאת הכנסת, במסגרת יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, כי "יש עלינו הרבה אחריות כהורים. צר לי לומר, אבל בן הזוג האלים של עוד 15 שנים, הוא היום ילד שגדל בבית כלשהו. בת הזוג שתהיה במערכת יחסים פוגענית בעוד 10 או 20 שנים, גדלה היום באיזשהו בית. ומי שנמצא שם בבית, יחד איתם, ויש לו השפעה מכרעת על המבוגרים שהם יהיו - אלו אנחנו, ההורים".

בנט, מדריכת הורים במקצועה, הוזמנה לכנסת יחד עם רעייתו של שר החוץ, ליהיא לפיד, ויו"ר הכנסת מיקי לוי. האירוע ההתקיים ביוזמת חברות הכנסת עידית סילמן, מירב בן ארי וקרן ברק, בשיתוף עם תיאטרון בית ליסין ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, והוצגו בו קטעים מההצגה "משחקים בחצר האחורית", העוסקת בפרשת האונס הקבוצתי בקיבוץ שמרת.

גילת בנט, בכנס לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. אתר רשמי, דוברות הכנסת
"הילדים צופים בנו". גילה בנט, היום/דוברות הכנסת, אתר רשמי

"אני רוצה לדבר על המניעה, שלדעתי, זה קול שלא מספיק נשמע", אמרה רעייתו של ראש הממשלה. "הילדים צופים בנו, ההורים - בזוגיות בינינו, באיך אנחנו מדברים זה לזה, באיך אנחנו מדברים אל השכנה, אל המורה שלהם, אל הקופאית בסופר, איך אנחנו מדברים איתם. שם הם לומדים איך בני אדם אמורים להתייחס זה לזה. וכשהם יהיו בזוגיות, הם יישמו בדיוק את מה שהם ראו".

כולנו רוצים להיות הורים טובים, אבל רבים מאיתנו מרגישים לא פעם חוסר אונים ובלבול, פשוט כי דרכי החינוך שהיו נהוגות פעם והתאימו לשנים אחרות, כבר לא מתאימות להיום, הכל השתנה", המשיכה בנט. "השיטות ותפיסות העולם על חינוך שהיו נכונות פעם, לא תקפות יותר. ולכן כשמשתמשים בהן היום, יש להן תוצאות הרסניות. אנחנו, כהורים, צריכים לקבל כלים כדי ללמוד איך אפשר לגרום לשיתוף פעולה בכבוד, בלי איומים ועונשים. איך לעזור לילד שלנו להתמודד עם כעס ותסכול ולגדל בתוכו חוסן נפשי, כך שגם אם הוא יהיה מתוסכל מול המורה או בת הזוג שלו - הוא יידע להתמודד עם התסכול שבתוכו באופן מיטבי".

עוד בוואלה!

"נרצחתי בידי בעלי": הקמפיין המצמרר נגד אלימות כלפי נשים

לכתבה המלאה
כנס לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. אתר רשמי, דוברות הכנסת
סילמן, בנט, לפיד ובן ארי, היום/דוברות הכנסת, אתר רשמי

רעייתו של שר החוץ, ליהיא לפיד, פנתה בדבריה לנשים שנפגעו ואמרה: ""אנחנו פה היום לצעוק את הצעקה המושתקת שלך. כדי להגיד לך שאת לא אשמה ואין לך ממה להתבייש. זה לא את - זה הוא. ואנחנו פה היום כדי להגיד לך שאנחנו רוצות לעזור. אנחנו השכנה שלך, החברה שלך. אנחנו אלו שעובדות איתך. אנחנו אחותך. אנחנו אמא שלך או הבת שלך, ואנחנו רק רוצות לעזור לך".

בהמשך היא פנתה גם לגברים וביקשה: "דברו עם הבנים שלכם, דברו עם החברים שלכם, עם אח שלכם. תגידו להם שאף אישה היא לא רכוש ואף אישה היא לא תמיד ולעולמים שלך".

ח"כ מירב בן ארי אמרה כי "יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים הוא הזדמנות עבורנו לעצור ולחשוב איך אנחנו מונעים את מקרה האלימות הבא. בכל יום סובלות נשים מאלימות, חלק מהמקרים האלה נגמרים באובדן חיים וחלקם בפגיעה נפשית קשה. אף אישה לא צריכה לחיות בפחד. המטרה של האירוע הכל כך חשוב שקיימנו היום הוא להעלות את המודעות לנושא ולהבטיח שהנושא יהיה על סדר היום בכל יום. אנחנו נמשיך להיאבק עבור אותן נשים".

"לא ייתכן שלקורבנות יהיו פחות זכויות מלרוצחים"

בקרן קיימת לישראל ציינו את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים על ידי טקס "נטועות בלב", שהתקיים במבוא מודיעים בהובלת ארגון עובדי קק"ל ובשיתוף ארגוני הנשים נעמ"ת, ויצ"ו, אמונה והסתדרות העובדים.

במהלך הטקס הושמעה עדותה של לירון דרור, שורדת אלימות שאיבדה את בתה התינוקת גוני שנרצחה על ידי אביה. בתום הטקס הודלקו אלומות אור אדומות ברחבי היער, לזכר הנשים שנרצחו בישראל על ידי בן משפחה קרוב מקום המדינה.

"התינוקות שלי ואני נרצחנו על ידי ברק בן עמי, אבי ילדיי ובעלי אז", העידה דרור. "הרופאים הצליחו להציל אותי ואת בתי אבל את התינוקת שלי גוני לא הצליחו להציל. גוני נרצחה כשהיא רק בת 10 חודשים על ידי מי שקראה לו אבא. אני קוראת לו מפלצת. אני קוראת לרשויות, עצרו את מעגל האלימות האכזר הזה. לא ייתכן שלקורבנות יהיו פחות זכויות מלרוצחים שלהן. אני יודעת על בשרי שהסבל ממשיך גם אחרי שהרוצח מאחורי סורג ובריח. עזרו לנשים כמוני להגן על עצמן ועל התינוקות שלהן. לאלימות יש עוד רבדים שהסימן להן הוא לא רק סימן כחול. הדרך עוד ארוכה ויש מלאכה רבה לפנינו".

יו"ר קק"ל אברהם דובדבני אמר כי "המצב הזה הוא בלתי נסבל מבחינה לאומית ולא רק אנושית. בחרנו לתת להן עץ כנגד כל אחת מהן. כי האדם עץ השדה. כי הן עזבו את עולמנו בדרך הטראגית, בזמן תהליך הכאת שורשים, בתהליך של תנופה, בזמן שהן עולות אל על לצמרות. זו האלימות הכי נוראית שיש, הכי לא הוגנת, הכי נפשעת. חייבים לשים לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully