וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתפרצות חיידק אלים בגן ישראלי בקפריסין; תינוק בן שנתיים מת

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 10:39

הילד סבל מחום ופריחה, ולפי החשד נדבק במנינגוקוק. בגן חב"ד בעיר, שבו טופל הילד, חלו גם ילדים אחרים ואחת מהן, שמצבה מוגדר בינוני, תוטס לישראל לטיפול. במשרד החוץ אומרים כי צוות הקונסוליה הישראלית בניקוסיה יסייע ככל שנדרש למשפחות

בווידאו: אמבולנס מביא תינוקת שנדבקה בחיידק אלים לבית החולים ספרא/צילום: שיבא תל השומר

תינוק ישראלי בן שנתיים מת הלילה (שלישי) בעיר לימסול בקפריסין, לאחר שסבל מחום ופריחה. לפי החשד, הוא נדבק בחיידק הטורף מנינגוקוק B. אתמול הגיע לאי רופא מישראל בניסיון לסייע בהצלת הילד, אך המאמצים לא צלחו. מדובר במשפחה שעברה להתגורר באי אך לפני כחודש.

בגן חב"ד בעיר, שבו טופל הילד, סבלו גם ילדים נוספים מחום. אחת מהן, ילדה כבת שנתיים, נמצאת במצב בינוני. הערב היא תגיע לישראל בטיסה פרטית ותטופל בבית החולים שיבא בתל השומר.

הקונסוליה הישראלית בניקוסיה נמצאת בקשר עם המשפחות, ובמשרד החוץ אומרים כי צוות הקונסוליה יסייע ככל שנדרש.

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
גן ילדים, אילוסטרציה/ראובן קסטרו

ישראלים רבים בקפריסין מכירים את הסכנה מהחיידק האלים, ואומרים שקפריסאים מחסנים כנגדו את ילדיהם - אבל ישנם גם רבים שמעולם לא שמעו עליו. "לא מבין איך לא מזהירים מפניו את כל הקהילה. מדובר בחיידק נפוץ באי. ילדי קפריסין מקבלים חיסון. ילדים ישראלים לא", אמר לוואלה! דוד עזריאל, ישראלי המתגורר בקפריסין שנים ארוכות.

"לא מבין למה היה צריך לחכות עד שנפטר ילד כדי ללמוד על הסכנה ממנו. מציע לישראלים באי שהם הורים לילדים לבדוק [את הנושא] מול שרותי הרפואה פה".

"לקהילה הישראלית נודע העניין אחרי שאתמול קיבלנו הודעה לקרוא תהילים להחלמתו של הילד שלמרבה הצער נפטר", סיפרה לוואלה! ישראלית תושבת לימסול שביקשה להישאר בעילום שם, "זה נורא ואיום. זו כמובן שיחת היום פה כי כל ילד חולה מדי פעם אבל אתה לא מצפה שתוך שעות מצבו יתדרדר והוא יקרוס וימות. אני מאלה שלא שמעו בחיים על חיידק כזה ומקווה שיחסנו עכשיו את כל הילדים הישראלים הלא-מחוסנים ובכל מקרה שיזהירו שיש סכנה כזו".

עוד בוואלה!

יש חיידק אלים שפוגע בפעוטות. כך תמנעו מהם לחלות

לכתבה המלאה

הגן נסגר עד הודעה חדשה, ובינתיים כל הילדים ואנשי הצוות נבדקו וקיבלו אנטיביוטיקה כצעד מניעתי. חלק מהרופאים רשמו אנטיביוטיקה גם להורים ובני המשפחות של ילדי הגן, והנהלת הגן רוצה להתייעץ עם פסיכולוגים ולהעמידם לרשות ההורים.

"זה גן מדהים, עם ילדים נהדרים וכמובן שהטרגדיה הזו מדאיגה אותנו", סיפרה לוואלה! אמא לילדה בגן שביקשה להישאר בעילום שם. "הבת שלי הייתה בשבת עם חום, לקחנו אותה לרופא שסבר שמדובר בדלקת ריאות נתן לה הרבה אנטיביוטיקה ובדיעבד אולי אף הציל אותה. גילינו את כל העניין דרך הורים אחרים. שמענו שיש ילד שלא מרגיש טוב ושנמצא בבית חולים. האמת שלא ידענו מה יש לו בכלל ולא קיבלנו שום הודעה רשמית. רק בבוקר לאחר שלמרבה הצער הוא נפטר אז נודעו לנו הפרטים. היום בית החולים הציבורי בלימסול דאג לכולנו לאנטיביוטיקה מסוימת שמטפלת בחיידק הזה ומונעת ונתנו את זה גם לבני המשפחה".

"עכשיו כמובן כולנו נחסן את הילדים נגד החיידק הזה למרות שלא מדברים פה באי על התפרצות וזה מקרה יחיד כרגע. כאן מחסנים כל תינוק שנולד. זה בתשלום של 120-140 אירו למנה", היא הוסיפה.

תינוקות הם בעלי סיכון גבוה פי עשרה לפתח את המחלה

בישראל נרשמים מידי שנה כ-20 מקרים של תחלואה קשה בחיידק האלים מנינגוקוק B, ובכל שנה מתים לפחות שני תינוקות כתוצאה מהחיידק, ועוד ארבעה נוספים נשארים עם נזקים קשים ובלתי הפיכים.

החיידק האלים גורם למחלה מנינגוקוקית פולשנית, שבאה לידי ביטוי בעיקר בדלקת קרום המוח ובאלח דם, ומוביל לקריסה של איברי הגוף. המחלה מתפתחת באופן מהיר במיוחד, בתוך 24-48 שעות ומובילה לסכנת חיים. אחד מכל עשרה תינוקות שיידבק בחיידק צפוי למות מהמחלה, וכ-20% מהנבדקים יסבלו מנזקים נוירולוגים, חרשות, קטיעת איברים ועוד.

למחלה הנגרמת מהחיידק האלים אין תסמינים מובחנים ולכן קשה לזהות אותה, והיא נראית תחילה כשפעת רגילה. כאשר מופיעים סימנים מובחנים, פריחה שאינה חולפת כשלוחצים עליה וקור בקצות האצבעות, המחלה נמצאת כבר בשלבים מתקדמים. המחלה עלולה לתקוף גם מבוגרים, אך תינוקות הם האוכלוסייה הרגישה ביותר - הם בעלי סיכון גבוה פי עשרה לפתח את המחלה מרגע החשיפה לחיידק. גם ילדים בגילאים שנה עד חמש רגישים יותר לתחלואה, והסיכון שלהם לפתח מחלה עומד על פי שלושה בהשוואה למתבגרים.

החיסון למחלה ניתן נכון להיום באמצעות ביטוחי בריאות משלימים, ושמו "בקסרו". הוא מאושר לשימוש החל מגיל חודשיים. החיסון מיוצר בהנדסה גנטית, בתהליך ייחודי שבמסגרתו מופו הגנים של החיידק ויצרו אנטיגנים מתאימים הפועלים נגדו. החיסון מציע הגנה חיסונית של 95%-100% לאחר השלמת סדרת החיסונים. הגיל המומלץ לקבלת מנת החיסון הראשונה הוא חודשיים. את המנה השנייה מומלץ לקבל בגיל ארבעה חודשים ואת המנה השלישית בגיל חצי שנה. מומלץ לחסן תינוקות וילדים המתגוררים בבית שבו יש תינוק, אותו הם עלולים להדביק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully