וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לג'ונסון: מצפים מבעלות בריתנו להיות קשוחות מול איראן

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 16:10

הנשיא נפגש עם ראש ממשלת בריטניה בלונדון ואמר לו כי "רק אם טהראן תחשוב שכל האופציות על השולחן - דברים יוכלו לזוז". ג'ונסון: "אין לעולם עוד הרבה זמן בנושא הגרעין האיראני"

בווידאו: פתח פגישתם של ג'ונסון והרצוג/צילום: רועי אברהם, לע"מ

הנשיא יצחק הרצוג נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ואמר לו כי "עם הכניסה למו"מ בנושא הגרעין האיראני אנחנו מצפים מבעלות בריתנו להיות קשוחות ככל האפשר, כי אנחנו לא מאמינים שהם פועלים בצורה תמימה". "רק אם הם יחשבו שכל האופציות על השולחן דברים יוכלו לזוז", אמר הרצוג.

ג'ונסון השיב לנשיא כי "אין לעולם עוד הרבה זמן בנושא הגרעין האיראני". ראש ממשלת בריטניה גינה את הפיגוע שאירע אתמול בירושלים, שבו נרצח אלי קיי ממודיעין, ואמר כי ההחלטה להכריז על חמאס ארגון טרור הייתה "נכונה".

לפני הפגישה, שוחח הרצוג עם ראש הממשלה בנט. על פי הודעת בית הנשיא, השניים סיכמו כי יציגו חזית אחידה בזירה הבינלאומית בנוגע לגרעין האיראני.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מקבל את פניו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג 23 בנובמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצפים לעמדה קשוחה כלפי איראן", הרצוג עם ג'ונסון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול, הרצוג נפגש עם יורש העצר הבריטי, צ'ארלס נסיך ויילס, במשכנו הפרטי בבית הייגרואוב. הפגישה הייתה סגורה לסיקור תקשורתי בשל דרישות בית המלוכה, אך לפי הודעת בית הנשיא השניים דנו באתגרים הדחופים הנוגעים למשבר האקלים - נושא שהנסיך צ'ארלס מקדם באופן אישי.

הרצוג הודה לנסיך על מנהיגותו האישית בנושאים הסביבתיים לאורך השנים והדגיש כי הוא ממצב את נושא משבר האקלים כמרכזי בכהונתו. הנשיא הוסיף כי ישראל התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050 וכי יש לה הרבה לתרום למאמצים העולמיים באמצעות קידום טכנולוגיות ירוקות חדשניות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully