וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: על אנשים מסוימים להפסיק לנפח בזדוניות את פרשת פנג שוואי

23.11.2021 / 16:02

משרד החוץ בבייג'ינג הזהיר מפני "פוליטיזציה" של סוגיית כוכבת הטניס, שעדיין מדאיגה רבים בעולם חרף הופעתה הציבורית ושיחתה עם נשיא הוועד האולימפי: "זאת לא סוגייה דיפלומטית". החשש לגביה החל אחרי שהאשימה בכיר במשטר הקומוניסטי בתקיפה מינית, ונעלמה למשך ימים

אחרי הדיווחים על היעלמותה: סין מפרסמת סרטון של הטניסאית פנג שוואי חותמת למעריצים/רויטרס

סין קראה היום (שלישי) ל"אנשים מסוימים" להפסיק את "הרעש הזדוני" ואת "הפוליטיזציה" של סוגיית כוכבת הטניס פנג שואי, לאור הספקות של ממשלות וארגונים זרים ביחס למצבה. בשלושת השבועות האחרונים עוסקת הקהילה הבינלאומית במצבה של פנג, לשעבר מקום ראשון בדירוג טניס זוגות, שנעלמה אחרי שהאשימה ברשתות החברתיות את סגן ראש הממשלה לשעבר ז'אנג גאולי בתקיפה מינית.

היא הופיעה מחדש בסוף השבוע בבייג'ינג וערכה שיחת וידאו עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, אך איגוד טניס הנשים הדגיש כי זה לא הפיג או השיב על החששות שלו לגביה. אלקן אקרד, חוקר סין בארגון אמנסטי אינטרנשיונל, אמר כי כי שיחת הווידאו תרמה מעט מאוד לפיזור הערפל סביב המקרה של פאנג וכי הוועד האולימפי נכנס ל"טריטוריה מסוכנת". דובר מטעם אמנסטי אמר כי הארגון עובד באופן "עצמאי ונטול פניות על בסיס עובדות, ואנחנו בוחנים את כל המדינות על פי אותן אמות מידה".

"זאת לא סוגייה דיפלומטית", אמר דובר משרד החוץ של סין במסיבת עיתונאים, והוסיף כי אמנסטי מחזיקה בעמדות "אנטי סיניות". לדבריו, "אני מאמין שכל אחד יראה שהיא השתתפה לאחרונה בכמה אירועים ציבוריים וערכה שיחת וידאו עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך. אני מקווה שאנשים מסוימים יחדלו מהתססה זדונית של האווירה, ועל אחת כמה וכמה ומהתערבות פוליטית".

פנג שוואי, שחקנית טניס. רויטרס
פנג שוואי, שחקנית טניס/רויטרס

ב-2 בנובמבר, פנג פרסמה ברשתות החברתיות בסין כי ז'אנג כפה עליה יחסי מין ומאוחר יותר הם ניהלו לפרקים מערכת יחסים בהסכמה. הפוסט נמחק זמן קצר לאחר פרסומו. ז'אנג וממשלת סין לא הגיבו על הטענות של פנג, והן נחסמו לדיון ישיר ברשת האינטרנט המצונזרת בסין.

ארצות הברית, צרפת, בריטניה וטניסאיות בכירות אחרות בעולם, בהן נעמי אוסקה, סרינה וויליאמס ובילי ג'ין קינג הביעו כולן דאגה לפנג. זאת בזמן שארצות הברית ומדינות מערביות נוספות עשויות להחרים באופן דיפלומטי את משחקי החורף שתארח בייג'ינג בחורף הקרוב, בשל פגיעה בזכויות אדם ברחבי סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully