וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג הדורס בוויסקונסין יואשם ברצח: "נסע בכוונה דרך הקהל"

דארל אדוארד ברוקס ג'וניור בן ה-39 שעט לעבר המשתתפים במצעד בווקשה, אחרי שנמלט מתקרית אחרת. זאת ימים אחרי ששוחרר מהכלא בגין עבירות בתוך המשפחה. בין ההרוגים היו גם חברות קבוצת "הסבתות הרוקדות" של מילווקי וילדים רבים נפצעו. "ראיתי אותם עפים באוויר"

בווידאו: רכב דוהר להמון בוויסקונסין בשוק חג המולד/צילום: רויטרס

הנהג שדרס למוות חמישה בני אדם במצעד חג המולד בוויסקונסין יואשם ברצח - כך אמרו אמש (שני) הרשויות בווקשה, שציינו כי לא מדובר באירוע טרור. המשטרה אמרה כי דארל אדוארד ברוקס ג'וניור, בן 39, דרס את ההמונים בעת שנמלט מקטטה, ופצע עוד 48 איש נוספים, בהם ילדים. הוא עשוי לעמוד לדין על עבירות נוספות על בסיס החקירה.

"אדם פרץ בכוונה מחסומים עם רכב השטח החום שלו ונסע לתוך קהל של אנשים שחגג את מצעד חג המולד של וואקשה", אמר מפקד המשטרה, דן תומפסון, במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי שוטר ירה לעבר הרכב, אך נאלץ לעצור בשל המספר הגדול של המשתתפים. "שמענו בום גדול ומיד אחר כך צעקות ובכי", אמר אתמול עד ראיה. המצעד נערך מדי שנה, ביום ראשון שלפני חג ההודיה.

בין ההרוגים, בני 52 עד 81, גם חברות קבוצת "הסבתות הרוקדות של מילווקי", חלק מהנוף הקבוע של המצעדים בעיר. "הקבוצה שלנו עשתה את מה שהיא אוהבת, הופיעה בפני קהל במצעד וגרמה לחיוכים אצל בני כל הגילים", מסרה הקבוצה בהודעה בפייסבוק. "אלו שמתו היו סבתות נלהבות ביותר".

שרה סלדיבר, שהייתה במצעד עם שני ילדיה הקטנים, אמרה לחדשות CBS שהיא ראתה "טשטוש אדום" ואז ראתה "ילדות קטנות עפות באוויר".

חברות קבוצת "הסבתות הרוקדות של מילווקי" והנהג הדורס. פייסבוק, לשכת השריף, אתר רשמי
"היו סבתות נלהבות ביותר". חברות קבוצת "הסבתות הרוקדות של מילווקי" והנהג הדורס/אתר רשמי, פייסבוק, לשכת השריף

לפי בית החולים לילדים של ויסקונסין, 18 ילדים, הצעיר שבהם בן שלוש, אושפזו בעקבות הדריסה. רשויות הרווחה אמרו כי אלו אחד האירועים הקטלניים ביותר עבור ילדים בהיסטוריה של ויסקונסין. הכנסייה הקתולית של מילווקי אמרה כי אחד מהכמרים שלה, חברי קהילה רבים ותלמידים בבית ספר קתולי מקומי היו בין הפצועים.

המשטרה אמרה כי היא הגיבה לתקרית מקומית שבה היה מעורב ברוקס, אך לא אישרה את הדיווחים בכלי התקשורת שלפיהם הוא נמלט מקרב סכינים. בעיתון "מילווקי ג'ורנל סנטינל" דיווח שברוקס עומד כעת בפני לפחות חמישה אישומים נוספים - כולל אלימות בתוך המשפחה - ושוחרר מהכלא בערבות רק יומיים קודם לכן.

רכב דרס צועדים בתהלוכת חג המולד בוויסקונסין, ארה"ב
22.11.21. רויטרס
תיעוד של הדריסה בעת המצעד בווקשה, אתמול/רויטרס

התובע המחוזי של מחוז מילווקי, ג'ון צ'ישולם, אמר כי סכום השחרור בערבות שנקבע לו "היה נמוך באופן לא הולם לאור אופי האישומים האחרונים והאישומים העומדים" נגדו. ברוקס הוא תושב מילווקי, הנמצאת כ-24 ק"מ ממזרח לווקשה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שהוא מתפלל למען הקהילה ו"עוקב מקרוב אחר המצב". מושל ויסקונסין, טוני אוורס, הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן לזכר הקורבנות, ובתי הספר הציבוריים בעיר נסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully