וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לקראת חידוש שיחות הגרעין: ייתכנו מחלוקות עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 10:00

ראש הממשלה הבהיר כי אם תהיה חזרה להסכם עם איראן - ישראל לא תהיה מחויבת לו. עוד אמר כי ישראל תנקוט יוזמה ותשמור על חופש הפעולה נגד טהראן גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין. "אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ - אבל גם אם כן אנחנו לא מתכוונים למצמץ"

בווידאו: ראש הממשלה נפתלי בנט בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, 23 בנובמבר 2021/עמוס בן גרשום, לע"מ, דוברות הכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן בהרצליה

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (שלישי) כי על רקע חידוש שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות, עלולות להיות מחלוקות עם ממשל ביידן. "ייתכנו אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו - זו לא תהיה הפעם הראשונה", אמר בנט בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. "גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין - ישראל אינה צד להסכם. ישראל לא מחויבת להסכם".

הוא ציין כי לאחר החתימה על הסכם הגרעין ב-2015 ממשלת ישראל "נרדמה בשמירה" והפסיקה להיאבק נגד איראן. "עסקנו אז בדברים אחרים. נלמד מהטעות הזו - נשמור על החופש הפעולה שלנו", אמר בנט. הוא הוסיף כי על ישראל לנקוט ביוזמה מול איראן ולשמר חופש פעולה ויכולת פעולה נגד איראן בכל מצב ובכל נסיבות פוליטיות."אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ - אבל גם אם כן אנחנו לא מתכוונים למצמץ".

ראש הממשלה נפתלי בנט בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, 23 בנובמבר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הם רוצים שנתגושש עם השליח, ולהתיש אותנו". בנט בכנס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד אמר בכנס המדיני-ביטחוני כי על ישראל לפגוע באיראנים עצמם, בטהראן, ולא בשליחיהם באזור. "הא-סימטריה היא השגיאה האסטרטגית הישראלית הגדולה", אמר בנט. "הם רוצים שנתגושש עם השליח, ולהתיש אותנו".

הוא ציין כי כאשר נכנס ללשכת ראש הממשלה הוא נדהם מהפער בין הרטוריקה לבין המעשים בנושא האיראני. "מצאתי מרחק מטריד בין אמירות כמו לעולם לא נרשה שאיראן תהיה גרעינית לבין הירושה שקיבלתי. ירשתי מציאות בה איראן נמצאת במצב מתקדם ביותר של תכנית הגרעין שלה ושמכונת העשרה שלה משוכללת מתמיד", אמר בנט. "האיראנים גם הקיפו את ישראל בטילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully