וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג נפגש עם יורש העצר הנסיך צ'ארלס והכריז על מלגה לזכר סבתו, חסידת אומות עולם

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 19:29

הנשיא נפגש עם יורש העצר הבריטי במשכנו בבית הייגרואוב. הוא הודה לנסיך על מנהיגותו האישית בנושאים סביבתיים ועל קידום החינוך לזכר השואה, והכריז בפניו על ייסוד מלגת "החמלה וההתמדה" בסיעוד באוניברסיטת ירושלים. בהמשך, נפגש עם חברי פרלמנט: "איראן רצה לפצצה"

בווידאו: פגישת הנשיא הרצוג והנסיך צ'ארלס/צלם: רועי אברהם, מקליט: ניר שרף/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) עם יורש העצר הבריטי, צ'ארלס נסיך ויילס במשכנו הפרטי בבית הייגרואוב. הפגישה היתה סגורה לסיקור תקשורתי בשל דרישות בית המלוכה, אך לפי הודעת בית הנשיא השניים דנו באתגרים הדחופים הנוגעים למשבר האקלים - נושא שהנסיך צ'ארלס מקדם באופן אישי.

הרצוג הודה לנסיך על מנהיגותו האישית בנושאים הסביבתיים לאורך השנים והדגיש כי הוא ממצב את נושא משבר האקלים כמרכזי בכהונתו. הנשיא הוסיף כי ישראל התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050 וכי יש לה הרבה לתרום למאמצים העולמיים באמצעות קידום טכנולוגיות ירוקות חדשניות.

הנשיא הרצוג הדגיש את החשיבות הרבה שישראל מייחסת ליחסיה עם הממלכה המאוחדת וסיפר על זיקתו האישית לבריטניה הנובעת מהרקע המשפחתי שלו, שכן הוא בנו של רב סרן בצבא הבריטי, שהשתתף בנחיתה בנורמנדי ונמנה על משחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן. כמו כן ציין שהוא נצר לרבנים ששירתו בקהילות בכל רחבי בריטניה. בהודעת בית הנשיא נמסר כי הנשיא הודה לנסיך צ'ארלס על עבודתו החשובה בקידום החינוך לזכר השואה, וכן על השתתפותו בפורום השואה העולמי החמישי בירושלים, בינואר 2020. בנוסף, הרצוג והנסיך צ'ארלס דנו גם בנושאים אזוריים ובאיומים הקשורים בהם.

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס 
22.11.21. רועי אברהם, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג והנסיך צ'ארלס/לשכת העיתונות הממשלתית, רועי אברהם

הרצוג העניק לנסיך צ'ארלס מתנה מיוחדת המכריזה על ייסוד מלגה מטעם האוניברסיטה העברית ללימודי בסיעוד - לזכרה של הנסיכה אליס מבטנברג, סבתו של הנסיך מצד אביו, מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

הנסיכה אליס, אמו של הדוכס המנוח מאדינבורו פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, הוכרה על ידי יד ושם כחסידת אומות העולם על הצלת יהודים בתקופת השואה, וקבורה בהר הזיתים בירושלים. מלגת האוניברסיטה העברית לסטודנטים בבית הספר לאחיות הנרייטה סאלד בהדסה מיוסדת לציון חמלתה של הנסיכה אליס, הרוחניות העמוקה וההתמדה העצומה בעזרה לנזקקים.

בהמשך היום, קיים הרצוג מפגש עם חברי הפרלמנט הבריטי והתייחס בשיחה עמם, בין היתר, למתיחות מול איראן. "אני מפציר בכל הצדדים להיות קשוחים ככל האפשר עם איראן, שהמשא ומתן איתה עומד להתחדש בווינה", אמר הרצוג. "ההנחה שלנו היא שהאיראנים לא באים לעשות עסקים - אלא לרוץ לפצצה. חובתן של המעצמות היא להיות חזקות ולהבהיר שכל האופציות על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully