וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שזוכה מרצח מפגינים בוויסקונסין: "אני לא גזען, אני תומך ב-BLM"

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 19:09

בריאיון לרשת פוקס ימים אחרי שנוקה מכל אשמה, טען קייל ריטנהאוס כי התיק לא היה קשור לסוגיית הגזע בשום צורה. "אני מאמין שיש צורך בשינוי", תקף הנער בן ה-18, שירה למוות בשני אנשים ופצע אדם נוסף במהומות בקנושה בשנה שעברה, את מערכת המשפט

בווידאו: קייל ריטנהאוס, הנער שהרג שני אנשים במהומות בוויסקנסין, התייפח בבית המשפט לאחר שזוכה מרצח/צילום: רויטרס

קייל ריטנהאוס, שזוכה מכל העבירות שבהם הואשם לאחר שירה למוות בשני בני אדם ופצע אדם נוסף במהלך מהומות שפרצו בוויסקונסין בשנה שעברה בעקבות ירי בגבר שחור, טוען שהוא איננו גזען ותומך בתנועת Black Lives Matter.

"לתיק הזה אין שום קשר לגזע. מעולם לא היה לו קשר לגזע. הוא קשור לזכות להגנה עצמית", אמר ריטנהאוס בריאיון לרשת פוקס ניוז, שיפורסם היום (שני) במלואו. הנער בן ה-18 הוא לבן, כמו גם שני האנשים שבהם ירה למוות. "אני מאמין שיש צורך בשינוי. אני מאמין שהתביעה מתנהגת באופן בלתי הולם, לא רק במקרה שלי אלא במקרים אחרים. זה פשוט מדהים לראות עד כמה יכול תובע לנצל מישהו".

ריטנהאוס היה בן 17 כשנסע בשנה שעברה 32 ק"מ מביתו בעיר אנטיוק שבאילינוי לקנושה. העיר הייתה כמרחקה באותם ימים, בעקבות ירי של שוטר לבן בגבו של ג'ייקוב בלייק ב-23 באוגוסט. הירי בבלייק והתגובה בעיר - הפגנות שהפכו להתפרעויות - הפכו לחלק מהשיח הפנימי על אלימות המשטרה נגד שחורים שהתעורר לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס בחודש מאי.

קייל ריטנהאוס בוכה במהלך דיון בבית משפט בקנושה, ויסקונסין, 19 בנובמבר 2021. רויטרס
חבר המושבעים קיבל את עמדת ההגנה. ריטנהאוס בוכה במהלך המשפט, בשבוע שעבר/רויטרס

ריטנהאוס, שהיה חמוש ברובה חצי אוטומטי, הצטרף לאנשים נוספים שלטענתם רצו להגן על רכוש פרטי של תושבים מקומיים מפני מעשי ונדליזם. ההגנה במשפט טענה שריטנהאוס פעל מתוך הגנה עצמית, בעוד שהתביעה ניסתה להוכיח שהוא לקח את החוק לידיים והגיע לעיר כדי לחפש צרות.

"סיפרתי לכולם שם מה קרה", הוא אמר בריאיון על המשפט שמפלג את ארצות הברית. "אמרתי שהייתי חייב לעשות את זה. פשוט הותקפתי. חשתי סחרחורת, הקאתי, לא יכולתי לנשום". לדבריו, "חבר המושבעים הגיע לפסק הדין הנכון. הגנה עצמית איננה לא חוקית".

הירי הפך את ריטנהאוס במהירות לגיבור עבור תומכי התיקון השני לחוקה, המגן על הזכות לשאת כלי נשק, ועבור אלו שזעמו על ההפגנות שפרצו בארצות הברית לאחר הרצח של פלויד ולעתים גלשו לאלימות.

ריטנהאוס צולם בבר לפני המשפט עם אנשים שככל הנראה היו חברים בתנועת הימין הקיצוני "הבנים הגאים", אך עורכי דינו טענו שהוא לא תומך באידאילוגיית עליונות הגזע הלבן. "אני לא גזען. אני תומך בתנועת BLM, אני תומך בהפגנה בדרכי שלום", התגונן בריאיון לפוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully