וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתלבטויות, החששות והרצון לחזור לשגרה: "הילדים מתרגשים, אבל רוצים להגן עליהם"

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 17:29

אלפי הורים קבעו תורים לחיסון נגד קורונה לילדים בגילאי 11-5 במסגרת המבצע שיתחיל רשמית מחר. גליה מצור הדסה תחסן מחר את שני ילדיה בני השש והעשר: "היו דאגות והתלבטויות אבל אני שומעת בקול רופאים ומומחים שמבינים בזה הרבה יותר טוב, רוצים להימנע מבידודים"

בווידאו: משלוח חדש של חיסוני פייזר במחסנים של חברת טבע/מערכת וואלה!

מבצע חיסוני הילדים בגילאים 11-5 יתחיל רשמית מחר (שלישי), לאחר שמשרד הבריאות אישר את השימוש בגילאים הללו ואלפי הורים קבעו תור לקבלת חיסון נגד קורונה. גליה קונו, אחות שאחראית על שירותי אחויות בירושלים, הייתה בין הראשונים לרשום את ילדיה בני השש והעשר לחיסון. זאת, לאחר קריאת המאמרים רבים בנושא בעברית ובאנגלית, מדובר ב"החלטה מושכלת לחלוטין" היא אומרת.

"אני מבינה את החשיבות של הגנת החיסון מפני המחלה ואת ההשלכות של המחלה", אמרה כשנשאלה מדוע החליטה להתחסן. "אני מבינה שהפתרון היחיד כרגע הוא לתת להם חיסון ואני מאמינה בזה". כתבת וואלה! ליוותה את המשפחה בתקופה אחרונה ותלווה אותה גם בדרך לחיסון.


למה לחסן והאם זה מסוכן? מדריך וואלה! לקראת פתיחת מבצע החיסון לילדים

משפחת קונו שילדיה הקטנים מתחסנים. באדיבות המצולמים
"הפתרון היחיד כרגע הוא לתת להם חיסון ואני מאמינה בזה". משפחת קונו/באדיבות המצולמים

היו קצת חששות, התלבטויות?

"אני מאמינה שכל אימא בישראל או בעולם שעומדת כרגע בפני החלטה אם לתת חיסון שעבר פיתוח די מהיר, קצת חוששת מההשלכות שלו, איך זה יכול להשפיע לטווח ארוך. אבל קראתי מספיק מחקרים וראיתי הרבה הרצאות, שמעתי רופאים ומומחים שמבינים בזה הרבה יותר טוב ממני". לדבריה, "ראיתי עד כמה חשוב יותר לחסן את הילדים ולמנוע את המחלה מאשר לקחת את הסיכון של השלכות לטווח ארוך אם בכלל יהיו כאלה".

גליה הוסיפה כי היא קראה את המחקרים שנעשו בחו"ל ואת ההמלצות של FDA. "קראתי גם על המנגנון ואיך זה עובד, ומה זה עושה כדי להבין בדיוק מה אני הולכת לתת לילדים שלי".

עוד בוואלה!

לקראת תחילת המבצע: משלוח החיסונים לילדים נחת בנתב"ג

לכתבה המלאה
(צילום ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

שאלת את הילדים לדעתם בנוגע לחיסון?

"לא כל כך שאלתי. אני חושבת שבשלב הזה הורים אלה שצריכים לקבל את ההחלטה הזאת, לא חושבת שהם מספיק מבינים בחיסונים כדי להפעיל איזשהו שיקול דעת. אבל אני יודעת שהילדים שלי כן רוצים להתחסן, הם מאוד מתרגשים, הם מבינים למה צריך את החיסון, הם מבינים, הם עברו כבר מספיק בידודים וסגרים, וכן אחותם הגדולה כבר מחוסנת. כל המשפחה מחוסנת, הם אוהבים לטוס וגם מבינים שעכשיו עם קבלת חיסון החיים שלהם ישתנו".

הם מחכים לזה?

"הם מאוד מחכים לזה, הם מתרגשים, והם כבר שאלו אותי הרבה שאלות. הם שמעו על החיסונים גם בחדשות, והם כן רוצים להתחסן".

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"הילדים מבינים למה צריך את החיסון". חיסוני בני נוער בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

היה קשה למצוא הורים שכבר נרשמו לחיסון מחר, איזה תגובות קיבלת מהורים אחרים?

"אין לי הרבה חברים עם ילדים בגילאים האלה, כדי שאוכל להגיד בוודאות. יש לי אחיות שכן יחסנו. רוב האנשים שאני מכירה, אומרים שהם כן יחסנו את ילדיהם".

לדברי קונו, "אנחנו גרים בצור הדסה, שרק אתמול הייתה בחדשות עם התפרצות מחודשת ביישוב. אין ספק שגם הצורך להימנע מבידודים עתידיים היה גם אחד השיקולים, מתחילת השנה שניהם כבר הספיקו להיות בבידודים זה משפיע מאוד פסיכולוגית וגם כמה ימי עבודה כבר אפשר להפסיד בגלל ימי הבידוד, וכמה אני יכולה להושיב את הילד בבית מול זום או מול הטלוויזיה. אין ספק שהצורך במידה רציפה הוא גם מהווה שיקול כאן. אבל השיקול העיקרי הוא כמובן הבריאות של הילדים והפחד מהמחלה. לא הבידודים".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully