וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: טליבאן אוסר על נשים להופיע בסדרות טלוויזיה

הארגון השולט באפגניסטן פרסם שורת הגבלות חדשות בתחום הבידור, שבין היתר מחייבות עיתונאיות ומגישות לכסות את ראשן ואוסרות על הקרנת סרטים המנוגדים ל"חוקי השריעה והערכים האפגניים"

שדרנית רדיו בקודוז, צפון אפגניסטן. רויטרס
חלק מהתקנות החדשות מעורפלות. מגישת רדיו בצפון אפגניסטן/רויטרס

אפגניסטן אוסרת על נשים מלהופיע בסדרות טלוויזיה, ועיתונאיות ומגישות נדרשות לכסות את שיערן בעת השידורים, אף שההוראות החדשות של טליבאן לא מגדירות את הכיסוי שאליו הן נדרשות. העיתונאיות טוענות כי חלק משמונה התקנות החדשות שפרסם הארגון הקיצוני הן מעורפלות ונתונות לפירושים שונים.

טליבאן, שהשתלט מחדש על אפגניסטן באוגוסט במהלך הנסיגה הכאוטית של ארצות הברית, הגביל כמעט מידית את החירויות שמהן נהנו הנשים האפגניות ב-20 השנים האחרונות. בין היתר, הוא אסר או הגביל משמעותית על בנות ונערות ללמוד במוסדות חינוך, ועובדות נדרשו להישאר בבתיהן אלא אם אין גברים שיכולים למלא את תפקידיהן. זאת אף שבטליבאן טוענים שמדובר רק בצעד "זמני" עד שהסביבה תהיה "בטוחה" עבורן.

במהלך שלטונו הקודם של הארגון, בשנות ה-90, על נשים נאסר לחלוטין ללמוד או לצאת למקומות עבודה. כעת, רבים חוששים שהוא שב בהדרגה לימים ההם, למרות הבטחותיו כי הוא יהיה מתון יותר. בין היתר, התקנות החדשות אוסרות להציג סרטים שמנוגדים ל"חוקי השריעה והערכים האפגניים", כמו גם קטעים שבהם גברים חושפים איברים אינטימיים. תכניות שבהן יילעגו לדת או ייחשבו פוגעניות מדי כלפי האפגנים אסורות גם כן.

רוב הערוצים האפגניים מקרינים סדרות זרות שבהן מופיעות נשים. לפי חו'גתאללה מוג'דדי, חבר בארגון עיתונאים אפגני, ההכרזה על ההגבלות החדשות הייתה לא צפויה. הוא ציין כי חלקן לא מעשיות, ואם ייושמו - משמעות הדבר היא שערוצים רבים יצטרכו להיסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully