וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הנרצח בפיגוע בירושלים לא קיבל ליווי - ונסע לבית החולים בתחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 7:55

בבא"ח נחל סיפקו לחנן, אחיו הקטן של אלי קיי שנורה למוות בעיר העתיקה, הסעה לערד הסמוכה - אך משם הגיע לביה"ח הדסה הר הצופים באוטובוס. על מותו גילה בדרך לירושלים: "הוא ישב לבד ובכה כל הנסיעה, זה איום ונורא". צה"ל: "מצרים על האירוע, טעות בשיקול דעת של מפקדו"

בווידאו: קריאות בקו החרום 101 של מד"א, בפיגוע הירי הבוקר בעיר העתיקה בירושלים/תמונה: יונתן זינדל פלאש 90, הקלטה: מד"א

חנן, אחיו הקטן של אלי קיי שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה, נסע לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים בתחבורה ציבורית, לאחר שלא קיבל הסעה מותאמת או ליווי מצה"ל בבא"ח נח"ל, הבסיס בו הוא משרת, הסתפקו בהסעתו ברכב לערד הסמוכה לאחר שנודע לו כי אחיו נפצע. את הבשורה על מותו קיבל בדרך לבירה. קיי אישר את הדברים בריאיון ב-103FM וסיפר על האירועים.

"זה איום ונורא ודבר שחיייבים לתקן", חבר הכנסת לשעבר דב ליפמן, שמסייע למשפחה. "זה פשוט לא ייאמן שאף אחד לא לקח אחריות לעזור לו. זה גרם לו המון צער. הוא ישב באוטובוס לבד ובכה לאורך כל הנסיעה".

חנן, אחיו של אלי קיי. יותם רונן, צילום מסך
"לא מבינים מה זה להיות עולה חדש". חנן קיי/צילום מסך, יותם רונן

ליפמן, מייסד עמותת "יד לעולים", מתח ביקורת על הממשלה. "לדעתי האירוע הזה מזכיר שמנהיגינו לא מבינים מה זה להיות עולה חדש", הוסיף. "אני לא מאשים אף אחד. פשוט לא מבינים מה זה להיות בארץ חדש בלי להבין איך הכל עובד. זה שאף גורם בממשלה לא יצר קשר איתם או מלווה אותם זה חמור מאוד וחייבים לתקן את זה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מצר על האירוע וימשיך ללוות ולתמוך בחייל ובמשפחתו. בעת היוודע האירוע, הוקצה רכב מהיחידה על מנת להסיע את הלוחם לתחנה מרכזית סמוכה לבסיס ומשם נסע בתחבורה ציבורית לירושלים. בשל טעות בשיקול דעת של מפקדו, הלוחם לא קיבל הסעה עד לירושלים. מפקד הבסיס ערך שיחת הבהרה למפקד, שוחח עם הלוחם והביע את תנחומיו. אנו מצרים על עוגמת הנפש".

אלי קיי. יונה קפלן, השומר החדש, אתר רשמי
אלי קיי/אתר רשמי, יונה קפלן, השומר החדש

אלי בן ה-26 נורה למוות סמוך להר הבית בדרך למקום עבודתו, בפיגוע בו נפצעו שלושה בני אדם נוספים. הוא פונה לבית החולים עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. אלי אהב את המדינה, כל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל", ספדה המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully