וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה איראנית: סיכלנו מתקפת סייבר במערכות שלנו

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 13:18

על חברת התעופה האיראנית "מאהאן איירליינס", המקושרת למשמרות המהפכה האיראניים, הוטלו סנקציות אמריקניות, בין השאר על רקע מעורבות בהעברת נשק לסוריה. משלוחים שהועברו באמצעות החברה הופצצו בידי ישראל בשנים האחרונות

בווידאו: תרגיל צבאי רחב היקף של איראן/צילום: רויטרס

חברת התעופה האיראנית "מאהאן איירליינס" דיווחה הבוקר (ראשון) כי בוצעה נגדה מתקפת סייבר. החברה הודיעה כי ההתקפה סוכלה וכי כל הטיסות נמשכות כמתוכנן. מדובר בחברת תעופה המקושרת למשמרות המהפכה האיראנים עליה הוטלו סנקציות אמריקניות, בין השאר על רקע מעורבות בהעברת נשק לסוריה. משלוחים שהועברו באמצעות חברת התעופה הזו הופצצו בידי ישראל בשנים האחרונות.

בסןף חודש שעבר איראן דיווחה על מתקפת סייבר נרחבת על תחנות דלק ברחבי המדינה. בערוץ הטלוויזיה הממלכתי דווח אז כי 4,300 תחנות חוו שיבושים ברחבי המדינה, שבעקבותיהם נרשמו תורים ארוכים בכניסה לתחנות הדלק.

מטוס של חברת "מהאן איירליינס". רויטרס
על חברת התעופה הוטלו סנקציות אמריקניות. מטוס של חברת "מהאן איירליינס"/רויטרס

בעקבות אותה תקיפת סייבר אמר נשיא איראן, איברהים ראיסי, היא נועדה ל"גרום לזעם בקרב הציבור באמצעות יצירת כאוס ושיבושים". לדבריו, "צריכה להיות היערכות משמעותית בתחום הסייבר ולגופים הרלוונטיים אסור לאפשר לאויב לממש את יעדיו ליצור בעיות בחייהם של האזרחים". מתקפת הסייבר התרחשה לקראת יום השנה השני למחאות הדלק של 2019, שדוכאו באלימות רבה על ידי המשטר אחרי מותם של מאות מפגינים.

ביולי האחרון דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית באיראן כי אתרים של משרד התחבורה במדינה קרסו במהלך "שיבושי סייבר" במערכות הממוחשבות של צוות המשרד. זו הייתה החריגה השנייה שנקשרה למחשבי המשרד במהלך אותו סוף שבוע, לאחר שמוקדם יותר שובשו שירותי הרכבות באיראן בשל מתקפות סייבר. במקביל, במהלך אותו הלילה התקשורת המקומית דיווחה על פיצוץ עז שנשמע בפארק צפון טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully