וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום החיסונים ואירועי חנוכה עם תו ירוק: התכנית לעצירת "גל הילדים" של הקורונה

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 20:48

ראש הממשלה בנט הציג שורה של צעדים לעצירת גל התחלואה הנוכחי בקורונה, שבו על פי הנתונים 49% מהנדבקים החדשים הם ילדים עד גיל 11. הממשלה תדון במופעי החג, שבמסגרתם יובהר למארגנים שיבוצעו בדיקות פתע של התו הירוק. בתוך כך דווח שמקדם ההדבקה עלה ל-1.02

בווידאו: שר הבריאות מבטיח שלא יכפו חיסוני ילדים/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (שבת) על שורת צעדים לעצירת "גל הילדים" בתחלואה בנגיף הקורונה. לפי ההודעה, בדיון שיתקיים מחר מסתמן כי יוחלט על קיום אירועי חנוכה תחת הגבלות התו הירוק, ברקע תחילת המבצע החיסונים לילדים. כמו כן דווח היום שמקדם ההדבקה עלה ל-1.02 וששיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, 49% מהנדבקים החדשים הם ילדים עד גיל 11. החיסונים שנועדו לילדים הגיעו בימים האחרונים וביום שלישי הקרוב יחל רשמית מבצע החיסון. המדיניות שהממשלה מתכוונת לנקוט לגבי חיסוני הילדים היא של שכנוע רך, ללא לחץ וכפייה, תוך הנגשה של כל המידע הרלוונטי להורים באופן שקוף. ראש הממשלה מתכנן לקיים פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שעל פי המחקרים שהוצגו הם הגורם המשפיע ביותר על החלטת ההורים בשאלת החיסון.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 26 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
495 מהנדבקים - עד גיל 11/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במסגרת הרעיונות שבהן תדון הממשלה מחר לגבי אירועי חנוכה תעלה האפשרות להקים תחנות חיסון מזמינות בצד אולמות האירועים, בהשתתפות כוכבי הילדים. למארגני האירועים יובהר כי הדרישה לקיים את מגבלות התו הירוק תיאכף, וכי יבוצעו בדיקות פתע כדי לוודא שההנחיה מיושמת.

משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי ביממה החולפת התגלו 497 חולים חדשים בקורונה. מספר הנבדקים לגילוי הנגיף עמד אתמול על 77,042 בני אדם. נכון להיום חוסנו במנה השלישית של החיסון 4,041,653 בני אדם. במנה השנייה התחסנו 5,762,411 ובמנה הראשונה התחסנו 6,264,180 בני אדם. בישראל יש כיום 133 חולים שמצבם מוגדר קשה, מהם 82 מונשמים. מתחילת המגיפה נפטרו מקורונה בישראל 8,154 בני אדם.

מספר החולים קשה בגילאים 60 ומטה מקרב מי שלא התחסנו עומד על 60. מספר המחוסנים ללא תוקף הוא ארבעה ואילו מספר החולים שחיסונם בתוקף הוא שניים. מקרב החולים קשה בני 60 ומעלה, מספר הלא מחוסנים עומד על 45, מספר המחוסנים ללא תוקף הוא שניים ומספר המחוסנים עומד על 13.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully